شناسهٔ خبر: 22935319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بروجردی در دیدار نماینده جنبش حماس:

اقدام ترامپ درخصوص قدس خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قدس قلب تپنده فلسطین است گفت: اقدام ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علاء الدین بروجردی امروز- یکشنبه- در دیدار «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در تهران با بیان این مطلب، بر اهمیت فلسطین به عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام تاکید کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مقام معظم رهبری همواره مسئله فلسطین را اولین و مهمترین مسئله جهان اسلام دانسته و سیاست جمهوری اسلامی، حمایت از مردم فلسطین و آزادسازی همه سرزمین های اشغالی است.
بروجردی با ابراز تأسف از اقدام ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: قدس قلب تپنده فلسطین است و مسلمانان جهان به این شهر مقدس حساسیت ویژه ای دارند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: این اقدام آمریکا خلاف قطعنامه های سازمان ملل متحد بوده و باعث همگرایی در جهان اسلام شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از سیاست عادی سازی روابط عربستان سعودی با رژیم اشغالگر قدس خاطرنشان کرد: سیاست شکست خورده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باتلاقی برای عربستان سعودی خواهد بود.
بروجردی بر حمایت از محورمقاومت و گروه های فلسطینی و تحرکات دیپلماتیک مجالس کشورهای اسلامی در موضوع احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد.

**ضعف کشورهای عربی باعث زیاده خواهی رژیم غاصب صهیونیستی شده است
«خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در تهران نیز در این دیدار سیاست دولت آمریکا را رویارویی و مقابله با مردم فلسطین دانست و گفت: اقدام اخیر ترامپ بر شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شرایط خطرناکی برای مردم فلسطین و امنیت بین الملل ایجاد می کند.
نماینده جنبش حماس در تهران با انتقاد از برخی کشورهای عربی در گسترش روابط با رژیم اشغالگر قدس گفت: ضعف کشورهای عربی باعث زیاده خواهی رژیم غاصب صهیونیستی شده است.
به گزارش خانه ملت، خالد قدومی سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی را سیاستی شکست خورده دانست و بر وحدت و مقاومت گروه های فلسطینی در راه آزادسازی قدس شریف تأکید کرد.
سیام*3061*1449*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*

نظر شما