شناسهٔ خبر: 22933876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه بابلسر:

حمایت از فلسطین، یک آزمون تاریخی برای جهان اسلام است

امام جمعه بابلسر با بیان این که حمایت همه‌جانبه مسلمانان جهان از فلسطین، یک تکلیف و آزمون تاریخی برای جهان اسلام است، گفت: این اقدام ترامپ موجی از خشم و انزجار جهان اسلام را برانگیخته و سبب شده که مسأله فلسطین بار دیگر در کانون توجه مسلمانان جهان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی این شهرستان با محکوم کردن اقدام رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی گفت: این اقدام ترامپ خشم جهانی را علیه صهیوینست ها و آمریکا در پی داشته است.

وی با بیان این که اعتراض ها و مخالفت های جامعه جهانی با این اقدام رییس جمهور آمریکا هر روز بیشتر می شود، افزود:  آمریکایی ها به دنبال یهودی سازی قدس شریف هستند که باید این آرزوی دیرینه را با خود به گور ببرند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که قدس شهری مقدس در میان آحاد امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: اهانت به نخستین قبله مسلمانان، جسارت و اهانت به اصل دین و اسلام است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که این اقدام و فتنه جدید آنها علیه امت اسلامی بی پاسخ نخواهد ماند، تصریح کرد: آمریکایی ها فکر می کنند که اعتراضات مردمی در سراسر جهان به زودی پایان خواهد یافت که سخت در اشتباه هستند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که رییس جمهور آمریکا با این اقدام ضد دینی خود بسترهای لازم را برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی زودتر فراهم خواهد کرد، گفت: ترامپ ناخواسته با این اقدام خود زمان نابودی این رژیم کودک کش را کمتر کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حتی بسیاری از همپیمانان و شرکای دیرینه آمریکا نیز از این اقدام ترامپ ناراحت و نگران هستند، افزود: رییس جمهور آمریکا با این اقدام ضد اسلامی خود امنیت و آرامش منطقه را بر هم زد و موجی از ناآرامی ها را دوباره به سرزمین های اشغالی بازگرداند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که قدس شریف برای همیشه متعلق به مردم مظلوم فلسطین و دیگر امت اسلامی باقی خواهد ماند، تصریح کرد: آمریکایی ها نمی توانند با این فتنه اخیر خود، رژیم صهیونیستی را مالک همیشگی این مناطق اشغال شده معرفی کنند.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود به سکوت سران برخی کشورهای اسلامی در برابر این اقدام خطرناک و ضد اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز سران کشورهای عربی و اسلامی منطقه تنها به فرمان بردار آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تبدیل شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که قدس شریف قلب فلسطین است و فلسطین بدون قدس معنایی ندارد، افزود: تصمیم رییس‌جمهور گستاخ آمریکا در تداوم اشغال، شهرک‌سازی و هتک حرمت اماکن مذهبیدر قدس شریف و اجرایی کردن طرح شیطانی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، اقدام مذبوحانه و خطرناکی است که نقاب از چهره کثیف سردمداران کفرپیشه آمریکایی صهیونیستی برداشته و کینه‌توزی آنها علیه اسلام و مسلمین را برملأ ساخته است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که حمایت همه‌جانبه مسلمین جهان از فلسطین، یک تکلیف و آزمون تاریخی برای جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: این اقدام ترامپ موجی از خشم و انزجار جهان اسلام را برانگیخته و موجب شده که مسأله فلسطین بار دیگر در کانون توجه مسلمانان جهان قرار گیرد.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود تنها راه پیروزی و حفظ قدس و بیت‌المقدس را مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه دشمنان دانست و تصریح کرد: به طور حتم این توطئه خطرناک آمریکایی اسرائیلی راه به جایی نخواهد برد و محکوم به شکست خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این اقدام ترامپ سرآغاز دور جدیدی از فتنه انگیزی آمریکایی ها علیه جهان اسلام است، بیان داشت: این توطئه آمریکایی صهیونیستی در واقع اعلام جنگ علیه اسلام و امت اسلامی است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که اقدام رییس جمهور آمریکا آتش خشم دولت ها و ملت های مسلمان جهان را شعله ور کرد، تصریح کرد: این گونه اقدامات محصول طراحی سازمان های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه امت اسلامی است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که بیت المقدس برای همیشه قبله نخست امت اسلامی خواهد ماند، تصریح کرد: به طور حتم دامنه اعتراضات جهانی نسبت به این اقدام ضد اسلامی ترامپ هر روز بیشتر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز امت اسلامی با وحدت و انسجام علیه توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده اند، خاطرنشان کرد: امروز تنها راهی که می تواند این توطئه های خطرناک را خنثی کند وحدت و همبستگی امت اسلامی است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امت اسلامی منسجم‎تر و متحدتر از گذشته نسبت به مکر و حیله‌های این دشمنان قسم‌خورده‌ اسلام و مسلمین هوشیار شدند، تصریح کرد: به تعبیر امام راحل، آمریکا یک شیطان بزرگ است و هر مسلمانی یک سطل آب در دست داشته باشند و آن را بریزند اسرائیل را آب خواهد برد و ان‌شاءالله این اتفاق در حال شکل‌گیری است و به‌زودی این رژیم کودک‌کش برای همیشه از صفحه روزگار حذف خواهد شد.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آینده رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و کار ترامپ آن را تسریع می‌کند و زودتر از تاریخ انقضای تعیین‌شده محو می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که سران کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب باید با کنار گذاشتن رویکرد گذشته خود به نقش واقعی خود در برابر امت اسلامی عمل کند، افزود: متأسفانه در سال های اخیر هیچ عملکرد مثبتی از سوی این مجامع اسلامی دیده نشده است.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که سران کشورهای عربی نیز باید به رفتار نادرست خود در برابر امت اسلامی پایان دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه رفتار و عملکرد برخی سران عرب نشان دهنده وابستگی کامل این کشورها به آمریکا است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما