شناسهٔ خبر: 22933179 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

کاهش سه درصدی اعتبارات بیمه سلامت در لایحه بودجه 97

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از کاهش سه درصدی اعتبارات بیمه سلامت در لایحه بودجه 97 انتقاد کرد و گفت: بودجه 97عملیاتی و مبتنی بر عملکرد نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسول خضری در تشریح دستور کار امروز- یکشنبه- کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از نشست مشترک با مسئولان سازمان بیمه سلامت خبر داد و افزود: متاسفانه اعتبارات بیمه سلامت در لایحه بودجه 97، به جای افزایش، سه درصد کاهش داشته است و این موضوع جای تاسف دارد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی افزود: پیش بینی می شود اگر دولت این موضوع را اصلاح نکند و مجلس به دولت برای افزایش اعتبارات فشار نیاورد این دستگاه با کسری بیش از 8 هزار میلیارد تومان اعتبارات مواجه شود.
وی یادآورشد: این در حالی است که در بحث بیمه ها کمبود حتی یک ریال نیز خود را نشان می دهد و مراکز پزشکی و درمانی با مشکل جدی مواجه خواهند شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: در این نشست پیشنهاد شد بیمه سلامت براساس گایدلاین ها و کارت و پرونده سلامت الکترونیک حرکت و همچنین نسبت به تجمیع صندوق های بیمه ای اقدام کند.
خضری با بیان این که اجرای کامل طرح تحول سلامت درکشورهای پیشرفته مانند انگلستان 17 سال طول کشید، تصریح کرد: رفع نواقص و مشکلات این طرح زمان بر است و دولت باید همکاری لازم را داشته باشد تا مشکلات طرح طبق سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مرتفع و اجرای آن ادامه یابد.
وی با یادآوری این که روند و وضعیت طرح تحول سلامت باید اصلاح شود، گفت: تامین منابع پایدار و مطمئن امری بسیار مهم است که برای رفع مشکلات این طرح باید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و رئیس جمهوری شکل بودجه 97 را خوب دیده اما متاسفانه به ماهیت آن توجه نکرده اند؛ متاسفانه نواقصاتی در بودجه از جمله عدم لحاظ قیمت تمام شده خدمات و شفافیت وجود داشته و از سویی بودجه عملیاتی و مبتنی برعملکرد و علمی نبوده و بر اساس برنامه ششم نیست.
اجتمام*3061*1724*تنظیم: میترا بلندقامتی* انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما