شناسهٔ خبر: 22930363 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده حماس در تهران:اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی است

تهران - ایرنا - نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران اقدام رییس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را حمایت و جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی دانست و گفت: ترامپ با بحران داخلی مواجه است و این اقدام از جمله وعده هایی است که وی در جریان انتخابات داده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، خالد قدومی روز یکشنبه در نشست تخصصی بررسی ابعاد پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی از سوی رییس جمهوری آمریکا افزود: مراکز قدرت در آمریکا به این اجماع رسیدند که باید شخص ترامپ این اقدام را انجام دهد و رویکرد کلی آنها پایان مسئله فلسطین به عنوان کشوری مستقل است.
وی با یادآوری این که به دنبال عادی کردن اشغال سرزمین های فلسطینی هستند، اظهارداشت: امروز شاهد مرحله نوینی در راس نظام حاکم بر آمریکا هستیم که می خواهد سلطه خود را برجهان بیشتر کند و در این مرحله جدید رویارویی و تقابل اصل مهمی است که نشان می دهد موضوع همزیستی پایان یافته و می خواهند با جهان اسلام مرحله جدیدی از تقابل شروع شود.
نماینده جنبش حماس در تهران شخصیت ترامپ را خصمانه دانست و ادامه داد: وضعیت کنونی تنفر جدیدی را در جهان اسلام علیه وی بوجود آورده و متاسفانه این اقدام تهدیدی بالقوه برای امنیت جهانی محسوب می شود که فقط مخصوص فلسطینی ها نیست و حتی اروپا را نیز به چالش کشیده به شکلی که پس از انتخاب ترامپ کشورهای اروپایی به سرعت نشستی را برای بررسی این موضوع برگزار کردند.
قدومی با تاکید بر این که فلسطینیان هرگز مصوبه ترامپ را به رسمیت نمی شناسند و با آن مخالف هستند، یادآور شد: این اقدام ترامپ رژیم صهونیستی را برای دست زدن به جنایات جدید جریح کرده و باوجود انزوایی که دولت آمریکا و استکبار جهانی در آن به سر می برد، شاهدیم که شهرک های صهونیست وارد مسجد الاقصی می شوند و نتانیاهو نیز با احداث 1400 واحد مسکونی جدید در بیت المقدس موافقت می کند.
وی با انتقاد از کشورهایی که وفاداری خود را به آمریکا ابراز می داشتند، تصریح کرد: آنها فهمیدند که نزدیکی با آمریکا هیچ خیری برای آنان ندارد زیرا اقدام ترامپ پیام منفی برای فلسطینیان ارسال کرد که دولت آمریکا آشکارا از رژیم صهونیستی دفاع می کند.
نماینده جنبش حماس در تهران با بیان این که موضع جبهه مقاومت در برابر سازش مشخص است، اظهار داشت: این فرآیند حوادث نشان داد آنهایی که در گروه سازش هستند مذاکرات عبثی داشتند و در واقع حق مسلم فلسطینیان را ضایع می کنند و مخالف عقل و منطق حرکت کرده اند.
وی به برشماری اقداماتی که می تواند در برابر به رسمیت شناختن قدس انجام داد، پرداخت و گفت: مردم فلسطین باید به خیابان ها بیایند و در عین حال باید به وحدت و یکپارچگی برسنذ و با این وحدت بتوانیم رو در روی رژیم صهیونیستی قرار بگیریم.
نماینده حماس در تهران ادامه داد: روز گذشته نشست 6 ساعته ای بین حماس و فتح برگزار شد و در این نشست قرار بر این شد که انتفاضه را فعال تر کنیم و امیدواریم این نشست ها باعث یکپارچگی برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی باشد.
قدومی همچنین بر تحرکات و سیاسی و دیپلماتیک تاکید کرد و افزود: تماس هایی را با سران کشورهای عربی و دوست و همچنین مجامع بین المللی داشتیم تا بتوانیم آنها را نیز متقاعد برای مخالفت با اقدام ترامپ کنیم.
وی وظیفه امت اسلامی را مقاومت و اعتراض در برابر رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد باید دولت آمریکا را مجبور کنیم تا با خواسته های ما همسو شود اما باید این اقدامات و همچنین اقداماتی که برخی کشورهای اسلامی برای فراخوانی سفرای آمریکا و توضیح آن ها درباره اقدام ترامپ انجام دادند را افزایش داد.
وی گفت: وظیفه دولت اسلامی این است که خنجری که از پشت بر کمر مردم فلسطین فرود آمده است را بیرون آورند و مناسبات خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با امضای حکمی اجازه انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را صادر کرد.
سیام**9314**9103**
خبرنگار: حمید شهریاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*

نظر شما