شناسهٔ خبر: 22927509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باد شدید شمالی و گرد و خاک تا پایان هفته در سیستان تداوم دارد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی نشان می‌دهد وزش باد شدید شمالی و گرد و خاک تا پایان هفته در منطقه سیستان تداوم دارد.

صاحب‌خبر -

باد شدید شمالی و گرد و خاک تا پایان هفته در سیستان تداوم داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی ملاشاهی  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد برای امروز وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک در منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: روز دوشنبه قدری از سرعت باد کاسته شده و مجدداً از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال استان باد شدید شمالی و گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش دما، سرما و یخبندان شبانه در سطح استان به‌ویژه نواحی سردسیر مرکزی استان تداوم دارد به نحوی که با تشدید جریانات شمالی از روز چهارشنبه کاهش دما و یخبندان شبانه در این مناطق محسوس‌تر خواهد بود.

ملاشاهی گفت: تا روز دوشنبه در سواحل جنوب استان وزش باد سبب مواج شدن دریا شده و در پی این شرایط در خشکی گرد و خاک خواهیم داشت؛ البته از روز سه‌شنبه دریا نسبتا آرام شده و از چهارشنبه مجدداً دریا مواج خواهد شد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با کمینه دمای ۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین و راسک، زرآباد و کنارک به طور مشترک با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بوده‌اند.

طوفان شن درسیستان

نظر شما