شناسهٔ خبر: 22924958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شب گذشته اکثر شهرهای استان دمای زیر صفر را تجربه کردند

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: هوای سرد شبانه‌ای که در جو استان حاکم شده، با تغییرات نه چندان زیاد تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سعید قاسمی  کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه  با اشاره به سرمای هوایی که در نقاط مختلف کرمانشاه حاکم شده، بیان کرد: اگرچه طی دو شب آینده دمای هوای شبانه یک تا دو درجه بالا خواهد رفت، اما تا آخر هفته تغییر چندان محسوسی در دمای هوا نخواهیم داشت.

وی افزود: در پی افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا طی دو شب آینده، دوباره از اواخر هفته کاهش دما را داریم که البته چندان شدید نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: شب گذشته اکثر شهرهای استان دمای زیر صفر را تجربه کردند و فقط در سرپل ذهاب(صفر درجه سانتی‌گراد)، قصرشیرین (چهار درجه سانتی‌گراد)، گیلانغرب (سه درجه سانتی گراد) و سومار (پنج درجه سانتی‌گراد) دما زیر صفر نرفت.

قاسمی عنوان کرد: سردترین نقطه استان نیز در شب گذشته سنقر و کلیایی با هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر بود و دمای خود شهر کرمانشاه نیز به شش درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.

وی در خصوص وضعیت بارندگی‌های استان نیز یادآوری کرد: تا پایان هفته بارندگی خاصی در جو استان نخواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را نیز 69.2 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 137 درصد رشد و نسبت به میانگین بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.

وی بیشترین بارش را مربوط به پاوه به میزان 134 میلی‌متر و کمترین بارش را نیز از قصرشیرین و 28 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: در همین مدت در شهر کرمانشاه نیز 43 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/ز


کاهش بارش های استان در سال جاری

نظر شما