شناسهٔ خبر: 22923627 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نسخه ۶۳ مرورگر کروم با ثبات و امنیت استثنایی از راه رسید

گوگل با عرضه نسخه ۶۳ مرورگر اینترنتی کروم به کاربران خود وعده داده که ثبات، امنیت و کارآیی فوق العاده ای را برای آنان به ارمغان آورد. شرکت Legoo به تازگی گوشی جدیدی به نام S۹ رونمایی کرده است که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه پرچمدار جدید و گران قیمت اپل، آیفون ۱۰، ‌می باشد. در حالی که سال 2017 رو به اتمام است و همه در حال آماده شدن برای کوچ به سال 2018 هستند، زمان آن رسیده تا نگاهی به بهترین گوشی‌های معرفی شده در سال جاری بیاندازیم. یکی از قابلیت های خوب اینستاگرام که بسیاری از کاربران انتظارش را می کشیدند، بالاخره ساعاتی پیش از فاز آزمایشی خارج شد و در اختیار عموم کاربران قرار گرفت. قابلیت دنبال کردن هشتگ ها که حدودا یک ماه مراحل تست را پشت سر گذراند به کاربران این امکان را می دهد که هشتگ ها را مثل یک حساب کاربری دنبال کنند. عکس‌های منتسب به گوشی آنر 9 لایت (Huawei Honor 9 Lite) منتشر شد. این تلفن هوشمند با شماره مدل LDD-xxx، به نمایشگری کم‌حاشیه و دوربین دوگانه تجهیز خواهد شد. باگ خطرناک لپ تاپ های اچ پی نقض امنیتی است که توسط محققان کشف شده است. این باگ، می‌تواند هر‌آنچه کاربران با کیبورد لپ تاپ خود تایپ می‌کنند را ضبط کند. به لطف آپدیت جدید اپلیکیشن، ارسال سلسله توییت از همیشه راحت تر شده است. توییتر در آخرین آپدیت اپلیکیشن خود گزینه ای اضافه کرده که در فیلد نوشتن توییت بتوانید مثل ایجاد یک نظرسنجی، تعداد توییت هایتان را هم مشخص کنید تا همگی به طور همزمان توییت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، یکی از قابلیت های تازه مرورگر کروم Site Isolation نام دارد که باعث می شود رسیدگی به هر سایت باز شده از طریق زبانه ها به طور اختصاصی و در فرایندی جداگانه صورت بگیرد. این امر هم امنیت بیشتر را برای مرورگر فراهم می آورد و هم ثبات آن را بیشتر می گوید.

گوگل می گوید قابلیت Site Isolation همچنین باعث می شود که میزان مصرف حافظه دستگاه توسط کروم بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر شود و در نتیجه احتمال ایجاد اختلال و کندی مرورگر و رایانه نیز کاهش می یابد.

البته این قابلیت به طور پیش فرض در مرورگر کروم فعال نیست و کاربران باید با مراجعه به بخش تنظیمات آن را فعال کنند.

گوگل تنظیمات تازه دیگری را هم برای افزونه های این مرورگر و به منظور ارتقای امنیت کروم در نظر گرفته است. از این طریق نه تنها بلوکه کردن افزونه های مزاحم ممکن می شود، بلکه با قراردادن آنها در فهرست سیاه جلوی فعالیت افزونه های خطرناک مشابه نیز گرفته می شود. از این طریق کاربران دیگر نیازی به کنترل مداوم افزونه ها برای شناسایی افزونه های آسیب پذیر یا سارق اطلاعات ندارند.

نظر شما