شناسهٔ خبر: 22923352 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یادداشت دانشجویی/

صلح با رژیم اشغالگر سرابی بیش نیست

سیاسیون و مبارزان فلسطینی در دهه‌های گذشته دو مسیر "سازش" و "مقاومت" در مقابل رژیم اشغالگر قدس را مشاهده کرده اند و اکنون فلسطینیان درک نموده‌اند که صلح با رژیم اشغالگر سرابی بیش نیست و باید برای حق خود ایستادگی کنند.

صاحب‌خبر -
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، * قدس جایگاه ویژه‌ای در میان کلیه ادیان ابراهیمی داشته و نخستین قبله گه مسلمان بوده، ولی این جایگاه همیشه موجب فتنه‌های جدی در میان یهودیان برای انحصاری کردن قدس برای خود بوده که ما شاهد هستیم نخستین گام را با تکیه بر قدرت‌های جهانی به ویژه انگلستان در راستای اشغال فلسطین برداشت و سازمان ملل متحد در سال ۱۹۲۲ آن را به رسمیت شناخت. 

در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ میلادی، سازمان ملل متحد، طرح تقسیم فلسطین به دو کشور اسرائیل و فلسطین و اداره شهر اورشلیم، به صورت بین‌المللی را تصویب کرد و پس از آن در سال ۱۹۴۸ که یهودیان مهاجر به فلسطین با حمایت انگلیس به مسلمانان یورش بردند و املاک و اموال آنان را تصاحب کردند که همین امر موجب وقوع جنگ‌های اعراب و اسرائیل شد. صد‌ها هزار نفر را آواره کردند تا تشکیل دولت غاصب صهیونیستی و تا امروز، جنگ‌ها و تجاوزات ظالمانه‌ای را شاهد بوده ایم که هر کدام برگ سیاهی بر تاریخ استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب است و منجر به کشتار یا آوارگی میلیون‌ها تن از کودک و زن و مرد شده است. همراهی کشورهای مدعی حقوق بشر در این جنایات، رسواگر ریاکاری و اندیشه‌های پلید و ظالمانه این دولت هاست؛ و حال آمریکا که زمانی در این اتفاقات نقاب بی طرفی گذاشته بود سعی در مشروعیت بخشیدن به این جنایت‌ها و اشغال گری‌ها با پذیرفتن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل دارد و این خود نشانه‌ای از غیرفابل اعتماد بود آمریکا برای مسولان حکومت خودگردان فلسطین است که سال‌ها در حال مبارزه با آمریکا هستند. 

با کمال تاسف برخی از کشورهای منطقه با ارائه طرحهای به اصطلاح صلح همواره تلاش نموده اند تا فلسطینیان را به پای میز مذاکره با صهیونیست های اشغالگر بکشانند. اما تجربه تاریخی نشان داده هیچکدام از وعده های رژیم اشغالگر و حامیان به خصوص آمریکا مبنی بر تشکیل دولت فلسطین و اعطای حقوق مشروع فلسطینیان به منصه ظهور نخواهد رسید. مردم، سیاسیون و مبارزان فلسطینی در دهه‌های گذشته دو مسیر "سازش" و "مقاومت" در مقابل رژیم اشغالگر قدس را مشاهده کرده‌اند و اکنون فلسطینیان درک نموده‌اند که صلح با رژیم اشغالگر سرابی بیش نیست و باید برای حق خود ایستادگی کنند.

امروزه ملت فلسطین، مبارزان و نیروهای مقاومت بیش از پیش به این نتیجه رسیده‌اند که تمامی توطئه‌های منطقه پیرامونی آنان و جنگ های نیابتی در کشورهای همجوار فلسطین از جمله سوریه، لبنان، عراق، و حتی مصر و سایر کشورهای عربی با هدف تضعیف محور مقاومت بوده به طوری که این رژیم در سایه بحرانهای منطقهای، طرحهای شهرکسازی برای اسکان یهودیان مهاجر و یهودی سازی قدس شریف را در سطح گسترده ادامه می‌دهند و وقاحت را به جایی می رسانند که یهودیان صهیونیسم نژادپرست، خواستار اخراج کامل فلسطینیان از کشور به اصطلاح یهود می‌شوند.
حالا امروزکه نقاب از چهره ریاکار شیطان بزرگ کنار رفته ما از تمام برادران مسلمان می‌خواهیم که دشمن واقعی خود را بشناسند و با همبستگی و توکل بر خدا در مقابل ظلم ظالم بایستند و به دنبال گرفتن حق مظلوم از ظالم باشند.

ما دانشجویان بسیجی انزجار خود را از این عمل پست و خباست بار آمریکا نشان می‌دهیم؛ و این اتفاق را نشانه‌ای از احمق بودن دشمنان اسلام و آمریکا می‌دانیم و همواره عشق را با مبارزه کردن با دشمنان اسلام و عدالت با حمایت از مظلوم و مبارزه در راه آزاد سازی فلسطین نشان خواهیم داد و این را تکلیفی واجب بر خود و تمام مسلمانان می‌دانیم.

فرید اخوان- فعال دانشجویی

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

نظر شما