شناسهٔ خبر: 22922889 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

بازار آنتی ویروس در اغما

صاحب‌خبر -

مریم عسگری
نکته جالب این است که این بازار حتی در زمان رکود بازار کالاهای کامپیوتری هم نرم افزارهای آنتی ویروس بازار گرمی دارند. به گفته فعالان بازار کامپیوتر، زمانی که کالاهای کامپیوتری به ویژه نوت بوک و قطعات کامپیوتری با افزایش قیمت مواجه می شوند، کاربران بیشتر قدر این کالاها را دانسته و برای خرید آنتی ویروس راهی بازار می شوند. به همین دلیل است که بازار این نرم افزارها همیشه گرم است.
این درحالی است که فروشندگان این نرم افزارها دل خوشی از شرایط بازار ندارند و می گویند: در ماه های اخیر میزان تقاضا برای آنتی ویروس به شدت کاهش یافته است و بیشتر کاربران ترجیح می دهند برای نوت بوک های قدیمی شان از آنتی ویروس های قفل شکسته یا اینترنتی استفاده کنند. به گفته محمد رضایی نژاد، یکی از فعالان بازار نرم افزار، معمولا خریداران نوت بوک های جدید و البته گران قیمت برای خرید نرم افزارهای آنتی ویروس اقدام می کنند و کاربر یک نوت بوک که عمر مفید آن سال هاست به پایان رسیده است و حالا به زور رم و هارد یدکی کار می کند، هزینه نمی کند تا آنتی ویروس اورجینال خریداری کند.
به گفته یکی دیگر از فعالان بازار، در چنین شرایطی خریداران سراغ آنتی ویروس های قفل شکسته می روند.
به گفته فعالان بازار، جالب اینجاست که به تازگی در میان نرم افزارهایی که در بساط دستفروشان است، شاهد عرضه نرم افزارهای آنتی ویروس هم هستیم و این نشان دهنده این است که خریداران توجه چندانی به اورجینال بودن یا نبودن نرم افزار ندارند و فقط برای راحت کردن خیال خود برای خرید اقدام میکنند.
به گفته کارشناسان نیز در حال حاضر بازار خرید و فروش نرم افزارهای آنتی ویروس مانند گذشته نیست و این نرم افزارها با کاهش مخاطب مواجه شده اند. به گفته آنها به نظر می رسد که کاربران نوت بوک منتظرند پس از خرید نوت بوک جدید، برای آنتی ویروس هزینه کنند.