شناسهٔ خبر: 22916218 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون علم و فناوری سازمان اطلاعات سپاه:

دانش مربوط به محصولات تراریخته باید بومی سازی شود

زنجان - ایرنا - معاون علم و فناوری سازمان اطلاعات سپاه گفت: نباید به کشوری که تولید محصولات تراریخته در آن ممنوع است بذر و سم آن وارد شود و در صورت استفاده از این محصولات دانش مربوطه باید مثل اینترنت و استارت آپ ها بومی سازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار ناصر قره ‏باغی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز شهرستان ابهر و یادواره شهدای مدافع حرم، با اشاره به نظریه های یک محقق و محصولات تراریخته، افزود: اگر بخواهیم بر دولت ها حاکم شویم باید برنفت حاکم شویم و اگر می خواهیم بر ملت ها حاکم شویم باید بر غذایشان حاکم شویم.
وی اظهار کرد: در روسیه و عربستان استفاده از محصولات تراریخته ممنوع است و در آلمان که بزرگترین صادرکننده بذر و سم این محصولات است تولید محصولات تراریخته قوانین خاصی دارد و حتما باید روی محصول، تراریخته بودن آن درج شود.
معاون علم و فناوری سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: از هزار مورد محصول تراریخته در آمریکا یکی را استفاده می کنند ما نیز می خواهیم در صورت تولید این محصولات دانش مربوط به آن بومی سازی شود.
وی تاکید کرد: از نظر دشمنان برای ایجاد حاکمیت جهانی ابتدا باید زیرساخت های حکومت ها را تخریب و در مرحله بعد با توجه به وابستگی ملت ها به حکومت در حوزه آموزش و غیره بخش خصوصی گره خورده با نهادهای بین المللی را تقویت کرد.
سردار قره ‏باغی با اشاره به تصمیم اخیر ترامپ در زمینه بیت المقدس، بیان کرد: با این اشتباه بزرگی که مرتکب شدند، انتفاضه بعدی مسلمانان و فلسطین رقم خواهد خورد و بیداری اسلامی به سمت اسرائیل سوق خواهد یافت.
معاون علم و فناوری سازمان اطلاعات سپاه تاکید کرد: در زمینه داعش نیز دشمن سبب خیر شد تا همه باهم برای نابودی آن دست به دست هم دادند و به برکت خون شهدای حرم و خانواده آنان وحدت و یکپارچگی در منطقه تقویت شد.
وی یادآور شد: دشمنان در هر برنامه ریزی قبل از نگاه کردن به موشک یا توان هسته ای هر کشور ابتدا پایبندی مردم به اصول و ارزش هایشان را رصد می کنند که خوشبختانه در کشور ما با گذشت چندین سال مردم و نسل های سوم و چهارم همچنان انقلابی هستند.
تراریخته به گیاهی گفته می‌شود که ساختار ژنتیکی آن از طریق مهندسی ژنتیک تغییر یافته باشد، این تغییر معمولاً جهت بهبود مقاومت گیاه به برخی آفات یا بیماری‌های گیاهی و برای بهبود عملکرد گیاه و بهره‌وری کشاورزی صورت می‌گیرد.
باوجود فواید بسیار و به تبع آن علاقه‌مندان زیاد در بین محققان و کشاورزان، استفاده از گیاهان تراریخته منتقدینی دارد، این انتقادات بر اساس ملاحظات اکولوژیکی و اقتصادی است ، زیرا موجودات تراریخته بیشتر به درخواست ابداع کنندگان آنها تحت قوانین مالکیت معنوی محافظت می‌شوند. این منتقدین همچنین به بحث سلامت مواد غذایی تولید شده با گیاهان تراریخته می‌پردازند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما