شناسهٔ خبر: 22912238 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یادداشت دانشجویی/

بازی ناخودآگاه ترامپ در زمین مقاومت/ نابودی اسرائیل نزدیکتر شد

امیررضا غلامی : ترامپ در این اقدام جاهلانه، ناخوداگاه کمکی بزرگ به مردم فلسطین کرد که با ایجاد موج عظیم نارضایتی در سراسر جهان بار دیگر مردم فلسطین اشغالی بتوانند با انتفاضه ای جدید به پاخیزند.

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛  ادبیات مبارزاتی امام را اگر بخواهیم بررسی کنیم، می بینیم که دو کلید واژه بسیار مهم در آنها وجود دارد. مستکبر و مستضعف کلید واژه‌های اصلی این ادبیات مبارزاتی هستند. امام(ره) در مورد مستکبر می‌فرمایند: «مستکبرین یک معنای اعمی دارد؛ یک مصداقش همان اجانب هستند که تمام ملت‌ها را ضعیف می‌شمرند ومورد تجاوز وتعدی قرار می‌دهند. چنانچه در این پنجاه سال همه ملت مبتلا بودند و ملت راضعیف می‌شمردند وبه ملت تعدی می‌کردند وتجاوز می‌کردند». (صحیفه ج. ۷ ص ۴۸۸ و ۴۸۹)

بنیان گذار انقلاب اسلامی آمریکا را مظهر تمام عیار استکبار می‌داند. از ایجاد رابطه به دنبال غارت وچپاول است و هیچ خیری از آن ساطع نمی‌شود برای کشور هایی که می‌خواهند استقلال داشته باشند و اساسا استقلال دیگران را به رسمیت نمی‌شناسد، در سیره‌ی امام رابطه‌ی ما و آمریکا رابطه‌ی گرگ ومیش است وخوشوقتی ملت زمانی است که ارتباطش با آمریکا قطع شود، چون این قطع رابطه در حقیقت قطع چپاول گریست.

چیزی که امروز برای مردم جهان به وضوح بیش از قبل مشخص شده، آن خوی استکباری آمریکا است. رئیس جمهور ایالات متحده با تصمیم اخیر اش درباره انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، بیشتر از قبل چهره و ماهیت استکباری کشور خود را برای دنیا فاش کرد و جدای از اینکه این اقدام اسرائیل را به نابودی نزدیکتر خواهد کرد، موجب نگرانی هم پیمانان خود نیز شده است.

ترامپ در این اقدام جاهلانه که نتیجه عدم درک صحیح و اطلاعات لازم درباره سیاست خارجی امریکا است، ناخوداگاه کمکی بزرگ به مردم فلسطین کرد که با ایجاد موج عظیم نارضایتی در سراسر جهان بار دیگر مردم فلسطین اشغالی بتوانند با انتفاضه ای جدید به پاخیزند و برای نابودی رژیم اشغالگر صهیونستی قیام همه جانبه ای را به پا کنند.

امام راحل جنبش عظیمی را برای نابودی رژیم اشغالگر قدس ترسیم کرد و با قرار دادن «روز قدس» آرمان فلسطین و آزادی سرزمین های اشغالی را در دنیا آغاز کرد و مسیر محو کردن این رژیم جعلی را هموار ساخت. انقلابیون هنوز پژواک آن نوای آن پیر خمین که فرمود: «جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت» را در گوش دارند.

غفلت ما از استکبار و نظام استکباری بسیار برای ما گران تمام خواهد شد. ما هر زمان غفلت کردیم و فریب ژست‌های به ظاهر متمدنانه‌ی آمریکایی‌ها را خوردیم غارت شدیم، در قرار داد الجزایر امتیازاتی به آمریکا داده شد که هنوز هم از آن بهره میبرد؛ در آزادی گروگان‌هایش از لبنان هیچ منفعتی نصیب ما نشد ودر مذاکرات هسته‌ای هم همینطور، ولی بازهم عده‌ای مفعول سیاسی که خود باخته‌ی غرب هستند هر روز به یک بهانه به دنبال باج دادن به آمریکا و تهی کردن دست ملت از ابزار قدرت هستند و این روز‌ها هم مذاکرات برسر توان موشکی را استارت زده اند تا اربابشان را راضی نگه دارند اما همین عده‌ بیایند و نتیجه مذاکرات 70 ساله فلسطین را ببینند و ارزیابی کنند که آیا مقاومتی که مردم سوریه و عراق در مقابل اشغالگران کشورشان انجام دادند به ثمر نشست یا مذاکره ؟

اینان همان کسانی هستند که هیچ اعتقادی به استقلال کشور ندارند و منافع ملی را فدای دوام خود که درارتباط با آمریکاست می‌کنند. همچنین برای رسیدن به اهداف خود بلندگوی دشمن می‌شوند و در جامعه نا امیدی و ضعف می‌دمند که در مقابل امریکا ناتوانیم ودست آورد‌های بزرگ انقلاب که توانسته امریکا را در منطقه زبون ذلیل کند را نمی‌خواهند ببینند. پیروزی اخیر جبهه مقاومت در برابر امریکا ونوکرانش در منطقه این خواری وزبونی استکبار را در مقابل مستضعفان بار دیگر به رخ کشید، گرچه بعضی‌ها هنوز خود را به خواب زده اند.

امیررضا غلامی  ـ فعال دانشجویی
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

نظر شما