شناسهٔ خبر: 22907111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آغاز سفر حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به مناطق زلزله‌زده و دیدار با نماینده ولی فقیه در کرمانشاه

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور بازدید از مناطق زلزله زده و رسیدگی به ایثارگران آسیب دیده وارد کرمانشاه شد و با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی عصر روز جمعه 17 آذرماه پس از ورود به استان کرمانشاه در دیدار با آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: دولت، مردم و نیروهای مسلح برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان به میدان آمدند و گام‌های خوبی برداشته شده ولی مشکلات عزیزان زلزله زده با سرمای هوا مضاعف شده است؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز که جامعه‌ای با جمعیت حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر را تحت پوشش دارد که سهم استان کرمانشاه قابل توجه است و متأسفانه تعدادی از اعضای جامعه ایثارگری در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند .
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 3200 واحد مسکونی خسارت دیده مربوط به جامعه ایثارگری در زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: منازل مسکونی جامعه ایثارگری تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه هستند و شرکت بیمه‌گر نسبت به جبران خسارات وارده اقدام می‌کند و امیدواریم با ایثار و کمک مردم ایران سختی‌ها و دشواری‌های زلزله‌زدگان کاهش یابد ضمن اینکه خوشبختانه حضور مقام معظم رهبری در منطقه آرامش بخش بوده است .
آیت الله مصطفی علما نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مردم و مسئولان تأکید کرد: رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان ادامه دارد و علی‌رغم دشواری امور فعالیت‌های خوب و مناسبی صورت گرفته و مدیرکل بنیاد استان کرمانشاه نیز همواره در صحنه حضور داشته‌اند .
گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با استقبال هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و احمد صفری نماینده کرمانشاه در مجلس وارد کرمانشاه شد و حضور در گلزار مطهر شهدای کرمانشاه، بازدید از مناطق زلزله‌زده و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران این مناطق از برنامه‌های سفر رییس بنیاد به استان کرمانشاه است .
پیش از این سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد به نمایندگی از حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ضمن سفر به این مناطق روند رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران زلزله‌زده استان کرمانشاه را بررسی کرده و با ایثارگران این مناطق دیدار کرده بود .
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد در نخستین ساعات پس از زلزله دستور رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان شاهد و ایثارگر را صادر کرد و رسیدگی به مشکلات این عزیزان توسط معاونت‌ها و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ادامه دارد .

نظر شما