شناسهٔ خبر: 67704897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در جلسه هیات دولت مطرح شد

پایداری بودجه در دولت مردمی

مژگان رساپور

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پایداری بودجه در دولت مردمی، افزود: با وجود اینکه بودجه در سال‌های گذشته رشد نسبتاً بالایی داشت، اما امروز اتکاء به منابع و درآمدهای پایدار در بودجه به گونه‌ای است که این ماه‌ها را بدون دغدغه در بودجه عمومی پشت سر می‌گذاریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخشی از جلسه امروز هیات دولت اعلام کرد: در حال حاضر ماهانه به طور متوسط ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری اعم از حقوق و دستمزد، هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر دیگر و بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشره در دوره‌های قبل، بدون نیاز به برداشت از محل‌های دیگر از محل منابع تعیین شده در قانون بودجه، تامین و پرداخت می‌شود.

داوود منظور با اشاره به اینکه این وضعیت در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر ورودی از منابع بودجه جریان منظم و پایداری دارد که مصارف را پوشش می‌دهد. ۹۰ درصد بودجه جاری ۴ ماه اول سال تخصیص داده شده و از محل تملک دارایی‌ها هم ۵۰ همت تخصیص انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به تامین و پرداخت ماهانه حدود ۴۰ همت یارانه نقدی، کمک‌های معیشتی، یارانه دارو و برخی هزینه‌های حمایتی دیگر دولت اشاره و اظهار کرد: این منابع نیز از محل فروش بنزین، گاز طبیعی و سایر فرآورده‌ها در داخل به دست می‌آید که عینا به مردم بازگردانده می‌شود و دولت از این محل چیزی دریافت نمی‌کند. همین مسئله باعث شده که شاخص عدالت اجتماعی و توزیع درآمد در این دولت بهبود و ضریب جینی کاهش پیدا کند. همچنین با تلاش‌های صورت گرفته خرید تضمینی گندم نیز به روال معمول در حال انجام است.

انتهای پیام

نظر شما