شناسهٔ خبر: 22904973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابراز تمایل فرستاده سازمان ملل برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره در سفر به پیونگ‌یانگ

کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نماینده سازمان ملل که به این کشور سفر داشته است، برای تسهیل تنش‌ها در شبه‌جزیره کره ابراز تمایل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جفری فلتمن» رئیس امور سیاسی سازمان ملل برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در حین سفر این هفته خود به کره شمالی ابراز تمایل کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نماینده سازمان ملل بر پیامدهای منفی تحریم‌ها بر کمک‌های انساندوستانه به کره شمالی تأکید کرده است.

فلتمن، عالیرتبه‌ترین مقام سازمان ملل که از سال 2012 تاکنون از کره شمالی دیدن کرده است،  شنبه صبح در حین بازگشت از پیونگ‌یانگ در فرودگاه «پکن» با خبرنگاران گفت‌وگو نکرد.

خبرگزاری KCNA کره شمالی گزارش کرد: «سازمان ملل در خصوص تشدید اوضاع در شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرده است و برای با همکاری در زمینه تسهیل تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره مطابق با منشور سازمان ملل که بر پایه صلح و امنیت بین‌المللی است، ابراز تمایل کرده است».

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که در یک نشست آکادمیک سخنرانی می‌کرد، گفت که اوضاع در شبه‌جزیره کره وارد یک چرخه معیوب قدرت و تقابل شده است و چشم‌انداز این مسئله خوشبینانه نیست».

وی ادامه داد: «اما در عین حال، امیدها برای حصول صلح هنوز از بین نرفته است. چشم‌انداز مذاکرات همچنان وجود دارد و گزینه‌های توسل به زور را نمی‌توان پذیرفت».

روز 29 نوامبر، کره شمالی یک موشک بالستیک بین قاره‌ای پرتاب کرد که ظاهراً از پیشرفته‌ترین موشک‌های کره بوده است و قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را داشته است.

خبرگزاری کره شمالی می‌گوید که مقامات کره شمالی و فلتمن توافق کردند که دیدار این نماینده سازمان ملل به عمیق‌تر شدن درک طرفین کمک کرد و توافق شد که به صورت مداوم، ارتباطات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما