شناسهٔ خبر: 22920891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید فرستاده سازمان ملل بر لزوم کاهش خطر درگیری در شبه جزیره کره

R1036247/P36446/S8,87,97/CT10

مسئول امور سیاسی سازمان ملل در دیدار با مقام‌های ارشد کره شمالی بر لزوم جلوگیری از اشتباهات محاسباتی و باز گذاشتن کانال‌های ارتباطی برای کاهش خطر درگیری در منطقه تاکید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جفری فلتمن مسئول امور سیاسی سازمان ملل در جریان سفر اخیر خود به پیونگ یانگ در دیدار با مقام های ارشد کره شمالی گفته است: لازم و ضروری است که از اشتباهات محاسباتی جلوگیری کرده و کانال های ارتباطی برای کاهش خطر درگیری در منطقه باز نگه داشته شود.

فلتمن مقام سابق وزارت خارجه آمریکا است و بلندپایه ترین مقام سازمان ملل به شمار می رود که از سال 2012 میلادی به کره شمالی سفر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که فلتمن حامل هیچ گونه پیامی از واشنگتن در جریان این سفر نبوده است.

فلتمن در این سفر با ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی و معاون وی پاک میونگ گوک دیدار و گفتگو کرده است.

فلتمن در این سفر بر لزوم اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تلاش جامعه بین المللی برای دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز برای بحران شبه جزیره کره تاکید کرده است.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: فلتمن همچنین گفته است که تنها یک راهکار دیپلماتیک می تواند وجود داشته باشد و این راهکار نیز از طریق روند مذاکره قابل دستیابی خواهد بود. آنها نیز موافقت کردند که شرایط فعلی خطرناک ترین و پرتنش ترین مساله برای امنیت و صلح بین المللی به شمار می رود.

فلتمن پس از بازگشت از پیونگ یانگ به پکن، در جمع خبرنگاران صحبت نکرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز در واکنش به سفر فلتمن، اعلام کرد: جفری فلتمن که طی روزهای اخیر به کره شمالی سفر کرده است، تمایل خود را برای کاهش تنش در شبه جزیره کره اعلام نموده است.

کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای افزود: فرستاده سازمان ملل در جریان این سفر بر تاثیرات منفی تحریم های بین المللی بر کمک های انسان دوستانه به کره شمالی ، اذعان کرده است.

وانگ یی وزیر خارجه چین نیز تاکید کرد: شرایط در شبه جزیره کره وارد یک چرخه شرورانه برای نشان دادن قدرت و تقابل شده است و چشم انداز امیدوارکننده‌ای وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ولی در شرایط فعلی، هنوز می توان شاهد امیدواری هایی برای دستیابی به صلح بود. چشم انداز مذاکرات نیز هنوز وجود دارد و گزینه استفاده از زور قابل قبول نخواهد بود.

شلیک موشک جدید بالستیک کره شمالی که ظاهرا قادر است کل خاک آمریکا را هدف قرار دهد و همین طور برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی با حضور بیش از 230 فروند هواپیمای جنگنده و بمب افکن های راهبردی آمریکایی موجب تشدید تنش ها در منطقه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما