شناسهٔ خبر: 22902329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام 60 کوهنورد لرستانی به اشترانکوه برای یافتن کوهنوردان مشهدی

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به آغاز عملیات جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده در اشترانکوه گفت: 60 کوهنورد زبده لرستانی برای یافتن این کوهنوردان به منطقه اعزام شده اند.

صاحب‌خبر -

رضا آریایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنوردان از بهترین کوهنوردان از هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر لرستان از صبح امروز با روشن شدن هوا به منطقه اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات تا زمان پیدا شدن کوهنوردان مفقود در منطقه اشترانکوه ادامه می یابد، گفت: 2 فروند بالگرد در این راستا به کار گرفته شده است.
به گزارش ایرنا به رغم اعلام هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک در استان های غربی کشور از جمله لرستان 15 کوهنورد مشهدی پنجشنبه شب گذشته برای صعود به اشترانکوه عازم شهرستان ازنا در استان لرستان شده بودند که در برف و کولاک گرفتار شدند.
صبح روز گذشته(جمعه) پس از اعلام خبر گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در ارتفاعات اشترانکوه لرستان، نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند که توانستند تا پیش از تاریک شدن هوا، 6 تن از کوهنوردان را نجات دهند و اجساد 2 تن را پیدا کنند.
سرنوشت هفت کوهنورد دیگر هنوز معلوم نیست و عملیات جستجوی این کوهنوردان از صبح امروز آغاز شده است.
رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرده احتمال زنده بودن کوهنوردان مفقود بسیار کم است.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی

انتهای پیام /*

نظر شما