شناسهٔ خبر: 22893485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کوهنوردان مشهدی در ارتفاعات اشترانکوه لرستان گرفتار حادثه شدند

خبرگزاری شبستان:کوهنوردان مشهدی در ارتفاعات اشترانکوه لرستان گرفتار حادثه شدند و۹ نفر از آنان مفقود شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، تعداد 9 نفر از کوهنوردان مشهدی که قصد صعود به قله اشترانکوه لرستان را داشتند روز پنجشنبه (16 آذر) در حین برگشت در مسیر قله کول جنون اشترانکوه گرفتار برف و کولاک  شدند.

 

کوهنوردان در کولاک برف، راه برگشت از مسیر اصلی را گم کرده و گرفتار حادثه می شوند.

 

به دنبال وقوع این حادثه یک تن از کوهنوردان فوت شده و 9 نفر دیگر مفقود شده اند و تاکنون خبری از سرنوشت آنان در دست نیست.

 

صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان، بیان کرد: با  اطلاع از این حادثه تیم های امداد و نجات هلال احمر به ارتفاعات اشترانکوه اعزام شده است.

 

وی با بیان اینکه این تیم شامل 14 کوهنورد بوده است، بیان کرد: چهار نفر از کوهنوردان سالم هستند و به همراه تیم های امداد در کوهستان مشغول جستجوی 9 نفر مفقودی این حادثه هستند.

 

رضایی، بیان کرد: هم اکنون دو تیم جستجو کوهستان و بالگرد هوایی هلال احمر استان لرستان در ارتفاعات اشترانکوه در جستجوی افراد مفقودی هستند.

 

پیمان آسترکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان کرد: تیم کوهنوردی از شهر مشهد در ارتفاعات اشترانکوه در راه رسیدن به جانپناه دچار حادثه شده اند.

 

وی با بیان اینکه کار جستجو برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده ادامه دارد، افزود: یک نفر از کوهنوردان حادثه دیده به بیمارستان شهید ولیان الیگودرز منتقل شده و عملیات احیا برای نجات انجام شد که متاسفانه این کوهنورد بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست داده است.

 

رشته‌ کوه اشترانکوه در شرق استان لرستان و یکی از بلندترین رشته‌ کوه‌های زاگرس است اشتران کوه از غرب به شهرستان دورود از شمال به شهرستان ازنا و از شرق و جنوب به شهرستان الیگودرز محدود می‌شود.

 

بلندترین قله این رشته‌کوه به نام سن‌بران ۴۱۵۰ متر بلندا دارد و مرتفع‌ترین نقطه استان لرستان است.

 

قله‌های بلند و پر برف، دره‌های ژرف و طولانی، رودهای دائمی، پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوع،  از جمله ویژگی‌های اشترانکوه می‌باشد

نظر شما