شناسهٔ خبر: 22893202 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وزیر خارجه روسیه خبر داد

کره شمالی آماده مذاکره مستقیم با واشنگتن است

سرگئی لاورف، وزیر امور خارجه روسیه طی دیداری با رکس تیلرسون، همتای امریکایی خود در شهر وین اعلام کرد کره شمالی برای آمدن به پای میز مذاکرات مستقیم با آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای خود آمادگی دارد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، وزیر امور خارجه روسیه در پیامی اعلام کرد ما می‌دانیم که کره شمالی فراتر از هر چیزی خواهان مذاکرات با آمریکا درباره تضمین‌هایی برای امنیتش است. ما آماده حمایت از این کار هستیم و آماده‌ایم تا چنین مذاکراتی را تسهیل کنیم. این در حالی است که همکاران آمریکایی ما از جمله رکس تیرلرسون این موضوع را شنیده اند. اما تاکنون هیچ پاسخی از سوی وزارت خارجه آمریکا که همواره خلع سلاح هسته‌ای را به عنوان پیش شرطی برای این مذاکرات مطرح کرده، ارائه نشده است.

لاورف و تیلرسون در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین درباره طیفی از مسائل از جمله کره شمالی، سوریه و اکراین گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: طرفین درباره اقدامات بیشتر در راستای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه از طریق یک فرآیند مذاکرات پایدار با حضور همه نیروهای سیاسی سوریه و همچنین در چهارچوب‌های فرآیند ژنو و نشست گفت‌وگوی ملی در سوچی و همچنین در ضمن تکمیل شکست گروه‌های تروریستی بین‌المللی مذاکره کردند.

لاورف نیز در ارتباط با مسائل دوجانبه بر هر گونه عدم پذیرش اعمال فشار بر رسانه‌های روسیه و دیپلمات‌های روس در آمریکا نیز تاکید کرد.

وی تأکید کرد چنین اقداماتی فرصت موفقیت روند صلح در خاورمیانه را از بین می‌برد. ما با متشنج شدن اوضاع مخالفیم و خواهان خویشتن‌داری و مذاکره میان فلسطین و اسرائیل هستیم./ ایسنا

 

نظر شما