شناسهٔ خبر: 22869608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آیت الله تسخیری:

وحدت اسلامی مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است/ برای رسیدن به تمدن اسلامی باید گفتگو کنیم/ میانه‌روی می‌تواند ما را به سمت وحدت سوق دهد

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با تأکید به اینکه تمدن اسلامی باید به عنوان تمدن نوین معرفی شود، گفت: مؤلفه‌های تمدن نوین باید در تمامی زمینه‌های عقیدتی، مفهومی، عاطفی، علمی و... بر وحدت امت اسلامی تأکید کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام پیش از ظهر امروز سه شنبه در اولین روز برگزاری سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به این که قرآن پایه و اساس نخست تمدن نوین اسلامی است، بیان داشت: سنت نبی اکرم (ص) دومین پایه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی است. البته وحدت اسلامی مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

آیت الله تسخیری افزود: قرآن کتاب وحدت است و این کتاب الهی بر تمامی راه هایی که به وحدت می‌رسد تأکید دارد. قرآن پایه و اساس این تمدن است.

وی سنت را دومین پایه این تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: وحدت اسلامی هم در مقدمه اهداف قرآن مطرح است؛ پس به عبارتی قرآن کتاب وحدت است. در قرآن به همه راه هایی که منجر به وحدت می‌شود اشاره شده است. اینکه تفرفه از نظر اسلام مذموم شمرده شده شده به دلیل این است که فرد را به سمت کفر سوق می‌دهد؛ لذا قرآن می‌فرماید تفرقه برای امت اسلامی عذاب است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه تاکید کرد: اگر با یکدیگر انس و الفت نداشته باشیم درگیر فساد شده و ویران خواهیم شد. کفار با یکدیگر برای نابودی امت اسلامی دوست هستند. پس تن‌ها راه برون رفت ما از این شرایط این است که در برابر کفر متحد شویم.

آیت الله تسخیری با بیان اینکه بُعد عقیدتی یکی از عناصر وحدت است، افزود: توحید پایه و اساس عقیدتی و پایه برای مفهوم ایمان است و ایجاد قوانین اسلامی بر پایه وحدت شکل خواهد گرفت و تمامی قوانین این تمدن هم وحدت گراست.

وی در پایان با تاکید بر این که برای رسیدن به تمدن اسلامی باید گفتگو کنیم تا به زمینه‌های وحدت گرا برسیم، اظهار داشت: میانه‌روی می‌تواند ما را به سمت وحدت سوق دهد. باید به دنبال بازگشت تمدن نوین اسلامی باشیم و در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کرده و آموزه‌های قرآن را پیاده کنیم.

نظر شما