شناسهٔ خبر: 22863704 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام؛

میانه‌ روی امت اسلامی را به سمت وحدت سوق می دهد

خبرگزاری شبستان: مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی باید گفتگو کنیم تا به زمینه های وحدت گرا برسیم، گفت: میانه‌ روی می‌ تواند ما را به سمت وحدت سوق دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز با حضور حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور، آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و جمعی از سران کشورهای اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

آیت الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در ادامه این کنفرانس با بیان اینکه قرآن پایه و اساس نخست تمدن نوین اسلامی است، گفت: با توجه به اینکه وحدت اسلامی مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، سنت پیامبر اسلام (ص) دومین پایه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی می باشد.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب وحدت است و این کتاب الهی بر تمامی راه هایی که به وحدت می‌رسد تأکید دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا سنت به عنوان دومین پایه این تمدن نوین اسلامی مطرح می شود.

آیت الله تسخیری با بیان اینکه وحدت اسلامی در مقدمه اهداف قرآن مطرح است؛ بنابراین قرآن کتاب وحدت می باشد، اظهار کرد: در قرآن به همه راه هایی که منجر به وحدت می‌شود اشاره شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام تصریح کرد: اینکه تفرفه از نظر اسلام مذموم شمرده شده به دلیل این است که فرد را به سمت کفر سوق می دهد، لذا قرآن می‌فرماید تفرقه برای امت اسلامی عذاب است.

وی با بیان اینکه اگر با یکدیگر انس و الفت نداشته باشیم درگیر فساد خواهیم شد، ادامه داد: کفار با یکدیگر برای نابودی امت اسلامی اتحاد دارند، پس تنها راه برون رفت ما از این شرایط این است که در برابر کفر متحد شویم.

آیت الله تسخیری افزود: توحید پایه و اساس عقیده و پایه ای برای مفهوم ایمان است و با توجه به اینکه ایجاد قوانین اسلامی بر پایه وحدت شکل خواهد گرفت، تمامی قوانین این تمدن هم وحدت گراست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی باید گفتگو کنیم تا به زمینه های وحدت گرا برسیم، گفت: میانه‌ روی می‌تواند ما را به سمت وحدت سوق دهد.

وی در پایان تاکیدکرد: باید به دنبال بازگشت تمدن نوین اسلامی باشیم و در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کرده و آموزه ‌های قرآن را پیاده کنیم.

نظر شما