شناسهٔ خبر: 22855204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پوتین:تقریبا تمام سوریه از سیطره تروریست ها آزاد شده است

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تمام سوریه از جمله مناطقی که مسیحیان در آن سکونت دارند، از سیطره گروه های تروریستی آزاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری شبستان به نقل از "اسپوتنیک"؛ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در جمع رؤسای کلیساهای "ارتودکسی" روسیه تأکید کرد برای روسیه بازگشت زندگی مسالمت آمیز به سراسر سوریه و نقش مهمی که کلیسا و مسیحیان می توانند در این خصوص ایفا کنند مهم است.

"ولادیمیر پوتین" گفت: "تقریبا تمامی سرزمین های سوریه از جمله آن مناطقی که مسیحیان در آن سکونت دارند، از سیطره تروریست ها آزاد شده است."

"پوتین" افزود: "بسیاری از کلیساها و دیرها توسط تروریست ها غارت و تخریب شده است. اوضاع سوریه به طور تدریجی تغییر خواهد کرد. نیروهای سوریه تحت حمایت نظامیان روسیه(و ایران و رزمندگان مقاومت) تمام مناطق این کشور، از جمله مناطق مسیحی نشین را از سیطره تروریست ها آزاد کردند."

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که شرایط سوریه، شرایط بسیار دشواری است و تروریست ها هزاران نفر را کشته و کلیساها را غارت کرده اند، ولی امروز شرایط تغییر کرده است."

وی با اشاره به ارتباط روسیه با نمایندگان یهودیان در سوریه اضافه کرد: "ما به نمایندگان دیگر طیف ها، از جمله نمایندگان اسلام نیز کمک خواهیم کرد. همانطور که می دانیم آنها، از جانب تروریست ها و افراط گرایان آسیب بسیاری دیده اند."

علاوه براین وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که طی روزهای آتی تمام سرزمین های سوریه از فرات تا شرق آزاد خواهد شد.

این وزارتخانه تأکید کرد که طی روزهای آتی تمام اراضی سوریه از غرب تا شرق از سیطره تروریست ها آزاد خواهد شد و کمیته اداره اقلیم های شرق فرات، برای تشکیل هیئت های مسئولان، کمک های انسانی، بازگشت آوارگان، پاکسازی مین ها و بازسازی سوریه در تلاش اند. 

 

نظر شما