شناسهٔ خبر: 22849603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در دانشگاه آزاد یاسوج مطرح شد؛

منتجب‌نیا: احزاب نباید در دانشگاه شعبه بزنند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، رسول منتجب‌نیا عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهر یاسوج با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان با نثار جان خود در سال 1332 نشان دادند که رژیم ستمشاهی نمی‌تواند خود را تثبیت کند و این مردم بودند که خود را تثبیت کردند.

وی با بیان اینکه نقش دانشجویان در انقلاب بی‌بدیل بود افزود: از محیط دانشگاه انقلاب به سمت جامعه کشانده شد و پس از پیروزی انقلاب این مساله رسمی شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دانشجو می‌تواند موتور محرکه جامعه و شاقول باشد افزود: در روز 16 آذر باید به وظیفه خود عمل کنیم.

منتجب‌نیا با بیان اینکه نسبت به آزادی دانشجویان چندین نظریه وجود دارد به آزادی مطلق اشاره کرد و گفت: این همان آزادی بود که با انقلاب کنار رفت و نظریه دوم این که می‌گوید دانشجو فقط باید علمی باشد و وارد سیاست نشود و فضای دانشگاه منهای سیاست باشد که رهبری این نظریه را رد کردند و گفتند خدا لعنت کند کسانی که دانشگاه را غیر سیاسی می‌خواهند.

وی به نگاه دیگر اشاره کرد و گفت: نگاه دیگر می‌گوید دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاستی را که ما می‌گوییم قبول کند و خودش اهل سیاست نباشد که این قابل پذیرش نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به اینکه نباید دانشجو را مقید کنیم تا خط سیاسی ما را دنبال کند آن را یک نوع زورگویی دانست و ادامه داد: نگاه چهارم نگاه معتدل است که می‌گوید فضای آزاداندیشی باید وجود داشته باشد ولی در چارچوب قانون باشد و فضای دانشگاه نباید فضای مشت و لگد شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو خودش باید انتخاب کند افزود: کجای امنیت دانشگاه خدشه‌دار می‌شود که اصولگرا و اصلاح‌طلب یکدیگر را دعوت کنند و لذا بهترین وسیله رشد و تکامل و تعالی دانشگاه همین تضارب آراست.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه ممکن است برخی بگویند که وارد سیاست نمی‌شویم که باید آن‌ها را ناقص‌الخلقه دانست و افزود: باید دانشگاه‌ها این میراث گران‌سنگ امام و رهبری را حفظ کنند و نباید نگران بود که حرف‌های سیاسی گفته نشود.

وی با بیان اینکه در هنگام درس نباید وارد مباحث سیاسی شد افزود: طرح مسایل سیاسی و تحلیل‌ها باید در جای خود باشد و هیچ ضرری هم برای دانشگاه ندارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نباید بگوییم در دانشگاه یک لیست بیاید صحبت کند و در برنامه‌ها شرکت کند و یک لیست نباشد تصریح کرد: این دو جناح دو بال هستند و باید هر دو در برنامه‌ها باشند و لیست سیاه و سفید نباید درست کنیم که در رورنامه‌ها نوشته شده بود و من فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد.

وی گفت: دانشگاه جای مسایل سیاسی است اما نباید احزاب در آنجا شعبه بزنند و این دانشجویان و اساتید هستند که می‌توانند در دانشگاه شعبه بزنند.

نظر شما