شناسهٔ خبر: 22842928 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دستمالچی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

تصور می‌کردند می‌توانند «دوهفته‌ای» کار یمن را یکسره کنند!

سفیر سابق ایران درلبنان گفت: امروزعربستان به عنوان آخرین حربه به مکر و خدعه متوسل شده است و به دنبال استفاده از علی عبدالله صالح برای تفرق بین مردم یمن هستند.

صاحب‌خبر -
احمد دستمالچی سفیر سابق ایران درلبنان و کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص تحولات پیش آمده در صنعا و توطئه علی عبدالله صالح با هماهنگی عربستان سعودی گفت: سعودی‌ها بعد از روی کار آمدن بن سلمان توهم قدرت یافته اند و احساس کرده اند با پول می‌توانند قدرتمداری کنند لذا با همین توهم در کشورهای منطقه دخالت‌های آشکار کردند که در اولین اقدام به دنبال برکناری بشار اسد بودند لذا با بدترین دخالت‌ها در امور داخلی سوریه اعلام کردند یک حکومت قانونی و داخلی باید سرنگون شود. 

وی افزود: براساس این روند در مرحله دوم آل سعود تروریست‌های تکفیری را به عراق روانه کرد تا این کشور را تجزیه کنند و هزینه‌های زیادی برای این امر خرج کرد، اما با مقاومت مردم و ارتش عراق این توطئه نیز نقشه برآب شد. 

دستمالچی مرحله سوم توطئه آل سعود را اجبار نخست وزیر لبنان به استعفا دانست و افزود: در مرحله سوم عربستان سعودی سعد حریری را به ریاض احضار کرد و او را مجبور به استعفا از خاک عربستان کرد این در حالی است که امروز مشخص شد حریری به زور وادار به این کار شده بود و به محض برگشت از عربستان استعفای خود را پس گرفت و به کار خود ادامه داد.

سفیر سابق ایران درلبنان با بیان اینکه آل سعود درمورد یمن احساس می‌کرد، چون این کشور ضعیف است و ظرف دو هفته کار آن را تمام می‌کند گفت:، اما عملیات میدانی خلاف این را نشان داد و در عرصه سیاسی و نظامی با وجود اینکه بسیاری از مردم بی گناه یمن کشته شدند، امروز به عنوان آخرین حربه به مکر و خدعه متوسل شدند و علی عبدالله صالح که با خونریزی‌های زیادی که انجام داده مورد تنفر مردم بود را نشانه اقدامات جدید خوددر صنعا  قرار داده است  و به دنبال استفاده از وی برای تفرق بین مردم یمن هستند.

وی با اشاره به اینکه این توطئه آل سعود نیز خنثی خواهد شد گفت: مردم یمن مردمی بسیار سلحشور و با صلابت هستند و علی رغم همه مشکلات پای عزت و استقلال خود می‌ایستند.

برچسب‌ها:

نظر شما