شناسهٔ خبر: 22839951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

رشد و توسعه دانشگاه در گرو رشد و توسعه فعالیت‌های دانشجویی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رسالت اصلی دانشگاه توسعه فعالیت‌های علمی است و رشد و توسعه دانشگاه در گرو رشد و توسعه فعالیت‌های دانشجویی بخصوص فعالیت‌های علمی دانشجویان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شاهرخ یوسف‌زاده چابک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با نمایندگان نهادهای دانشجویی بیان داشت: دوران دانشجویی دوران آماده شدن دانشجویان برای ورود به فعالیت‌های اجتماعی است که هر دانشجو می‌تواند در کنار تحصیل و درس خواندن با شرکت در کارهای گروهی و مشارکت‌های اجتماعی در دانشکده‌های محل تحصیل، خود را برای کارهای بزرگتر آماده کند .

یوسف‌زاده چابک تصریح کرد: فعالیت‌های دوران دانشجویی فرصتی برای ورود دانشجویان به عرصه فعالیت‌های اجتماعی است و معمولا افرادی در عرصه‌های مختلف اجتماعی موفق‌تر هستند که در دوران طلایی دانشجویی با تمرین و ممارست، خود را ورزیده کرد‌ه‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: رسالت اصلی دانشگاه توسعه فعالیت‌های علمی است و رشد و توسعه دانشگاه در گرو رشد و توسعه فعالیت‌های دانشجویی علی‌الخصوص فعالیت‌های علمی دانشجویان است.

وی ضمن تبیین برنامه راهبردی حوزه سلامت در گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز به دنبال کار آفرینی و تولید ثروت است و این مهم باید در بستر دانشگاه نهادینه شود و تمامی دانشجویان این دانشگاه نیز برای تحقق این مهم باید با مسوولین و کارکنان دانشگاه هم مسیر شوند. 

یوسف‌زاده با اشاره به ظرفیت بالای دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار همراهی دانشجویان با برنامه راهبردی حوزه سلامت در استان شد و  هدف گذاری را نقطه عطف دوران دانشجویی دانست و افزود: اگر در برنامه‌های درسی و کاری خود هدف‌گذاری نداشته باشیم، در هر مسیری که گام بر داریم درست است چرا که به دنبال هدفی نامشخص و پیمودن راهی نامعلوم هستیم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: پیمودن راه سخت و پر پیچ و خم علمی نیازمند ارتقا و توسعه ساختارهای فرهنگی است. سرمایه‌گذاری در حوزه دانشجویی حائز اهمیت است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواهان حمایت از فعالیت‌های دانشجویی و توسعه عملکرد دانشجویان در زمینه‌های مختلف می‌باشد.

در ادامه نمایندگان نهادهای دانشجویی و دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گزارشی از فعالیت‌های دانشجویان در عرصه‌های ذی ربط ارائه کردند.

نظر شما