شناسهٔ خبر: 22794793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حاکمیت قانون، یک اصل مهم اخلاقی و نشانه تعهد و رشد جامعه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان هشتگرد در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: حاکمیت قانون، یک اصل مهم اخلاقی و نشانه تعهد و رشد جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه شهرستان هشتگرد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌آقا ناطقی در خطبه دوم نمازجمعه پس از حمد و ثنای خداوند و دعوت مؤمنین و مؤمنات به رعایت تقوای الهی به یکی از ویژگی های تقواپیشگان که حفظ جایگاه و پرده  پوشی از عیوب  برادران و خواهران دینی است پرداخت و اشاره ای به حدیث پیامبر(ص) در این خصوص داشت که می فرمایند: کسی که عیب و اسرار دیگران را بپوشاند مانند کسی است که کودک در حال زنده به گور شده را نجات ببخشد.

 

شما وقتی عیب دیگران را بپوشانی به آنها زندگی و آبرو داده ای، پس خداوند هم در حساس ترین لحظات چه در دنیا و چه در آخرت آبرویت را حفظ خواهدکرد. همه ما دارای اشکالاتی هستیم اگر عیب کسی را پرده پوشی نکرده باشیم نباید انتظار داشته باشیم خداوند متعال عیب ما را بپوشاند.

 

وی با اشاره به مناسبت های هفته، ابتدا به  10 آذر 1316 سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس پرداختند و افزودند: در دهم آذرماه سال 1316 آیت الله سید حسن مدرس به دستور رضاخان میرپنج خبیث و قلدور به شهادت رسید. تحلیلگر آمریکایی در این باره می گوید: مدرس آنقدر قدرتمند بود که رضا خان از او می ترسید. قدرت مدرس از ایمان و مبارزات و سخت کوشی او در مقابل استعمارگران و استثمارگران و دیکتاتورها بود.

 

وی در ادامه به 12 آذر سال 1358روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی گریزی داشت و خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی های یک ملت متمدن بویژه امت اسلامی، قانونمند بودن است. حاکمیت قانون، یک اصل مهم اخلاقی و نشانه تعهد و رشد جامعه است. امام بزرگوار در نوفل لوشاتو پاریس، مدتها بود که بدلیل عدم رعایت دستورات ذبح شرعی، از گوشت های آنجا استفاده نمی کردند. بعد از یک ماه که گذشت برای امام غذای پرگوشتی مهیا کردند امام (ره) خطاب به آنان گفت: این گوشتها را از کجا آورده اید؟ گفتند خیال شما راحت، این را خودمان در منزل ذبح شرعی کردیم. امام(ره) ظرف غذا را کنارگذاشت و فرمود بنده از این غذا نمی خورم، ما در کشور فرانسه زندگی می کنیم و باید تابع قانون فرانسه باشیم. این رفتار و حرکت امام(ره)، درس بزرگی برای همه ماست.

 

حجت الاسلام ناطقی ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر رحمت و مهربانی که در هفته پیش رو قرار دارد گفت: ازآنجایی که اهل سنت ولادت پیامبر اکرم(ص) را 12 ربیع الاول می دانند و شیعیان اعتقاد به ولادت ایشان در 17 ربیع الاول دارند لذا حضرت امام خمینی(ره) با دور اندیشی خود برای حفظ انسجام و وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی حد فاصل این دو روز را هفته وحدت نامیدند. ما کمتر سخنانی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب سراغ داریم که به وحدت اشاره ای نکرده باشند. و همواره یکی از تاکیدات آن بزرگواران دعوت به وحدت و یکپارچگی بوده و هست. انقلاب اسلامی ایران با وحدت به پیروزی رسید. در 8 سال دفاع مقدس، با وحدت همه مردم و مقاومت آنان پیروز شدیم. با وحدت بود که داعش و تکفیری ها و قدرتهای پشت آنان شکسته شدند. اسلام دین وحدت است. امروزه تقریب مذاهب برای حفظ وحدت بین امت اسلامی در ایران و در جهان، درحال فعالیت است. تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى پیامش وحدت است. به فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز جهت گیری وحدت دنیای اسلام باید بر اساس رفع اختلاف و حاکمیت اسلام باشد. دشمن با اختلاف و جنگ بین مسلمانان در نظر دارد تا اسرائیل غاصب را در حاشیه امن قراردهدکه این مصیبت بزرگ جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ناطقی در بخش دیگری از بیانات خود گفت: آنچه را که نباید فراموش کنیم و بعنوان یک الگو در ذهن و عملمان نگهداریم، پیروزی جنگ شش ساله در سوریه و عراق است که عامل این پیروزی عقیده و ایمان بود. جوانان با ایمان افغانی، پاکستانی، ایرانی، عراقی و سوری با وحدت و همدلی تحت فرمان یک افسر رشید، پاسدار قوی، مومن و مخلص، سردار سلیمانی که خود را بعنوان سرباز ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای معرفی می کند که حقا هم همین است با ایمان و عقیده خود توانستند این جنگ جهانی علیه اسلام را به پیروزی برسانند و این درحالی بود که ارتش عراق و سوریه روحیه خود را باخته بودند، هفت میلیون جمعیت عراق و شش میلیون جمعیت سوریه در اختیار داعش بود آنها کاملا ناامید شده بودند که ایران اسلامی وارد عمل شد واین قدرت بازدارندگی ایران اسلامی بود که این پیروزی عظیم را در جهان اسلام بدست آورد.

]

خطیب جمعه هشتگرد دربخش پایانی خطبه های خود، ضمن تذکر به برخی مسئولین فرصت طلب گفت: زیبنده نیست در چنین کشور اسلامی، باچنین مردمی بزرگ، عده ای در لباس مسئولیت، دنبال رشوه و رانت باشند و مردم را در ادارات خسته کنند و عده ای نیز مقدسات دینی را به بازی بگیرند.

 

نظر شما