شناسهٔ خبر: 22792249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

زلزله 6 و یک دهم ریشتری کرمان تلفات جانی نداشت

زلزله 6 و یک دهم ریشتری کرمان تلفات جانی نداشته است و فقط 55 نفر مصدوم و به صورت سرپایی درمان شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
درپی زمین لرزه ی 6/1 ریشتری بامداد امروز در هُجِدک استان کرمان ، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد به کمک و امداد زلزله زدگان این استان بشتابد . نیروهای امدادی هلال احمر در حال حاضر در منطقه مستقر هستند. این زمین لرزه ، برخی خانه های روستایی را تخریب کرد . سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت : 6 مصدوم زلزله همچنان در بیمارستان هستند و بقیه مداوا و مرخص شدند . هلال احمر کرمان اعلام کرده : اقلام امدادی شامل پتو، موکت و چادر برای خانوارهای زلزله زده ارسال شده است . تاکنون حدود 60 پس لرزه که بزرگترین آن 5/5 ریشتر بوده ، استان کرمان را لرزانده است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان گفت: اکثر قنوات مناطق زلزله‌زده شهرستان راوَر نظیر روستاهای گُوَرک، حُرجَند و هُجِدک دچار گرفتگی شده‌اند و به آن‌ها آسیب جدی وارد شده است. هواشناسی هم پیش بینی کرده ، دمای هوا در مناطق زلزله‌زده کرمان از بعدازظهر امروز تا دوشنبه ۴ تا ۷ درجه کاهش یابد.
 
 استاندار کرمان گفت: زلزله 6 و یک دهم ریشتری کرمان تلفات جانی نداشته است و فقط 55 نفر مصدوم و به صورت سرپایی درمان شدند.
رزم حسینی افزود: هم اکنون 14 اکیپ هلال احمر و دستگاه های اجرایی با بالگرد به منطقه اعزام شدند و در بازدید از 70 روستای نزدیک مرکز زلزله تلفات جانی نداشتیم البته خساراتی به منازل و دام های روستائیان وارد شده است که پس از تخمین میزان خسارات در جلسه ستاد بحران استان به وزارت کشور اعلام می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقاوم سازی ساختمان ها در سال های گذشته در مناطق مختلف کرمان صورت گرفته با خسارات خیلی کمی در زلزله اخیر مواجه شدیم.

برچسب‌ها:

نظر شما