شناسهٔ خبر: 22773798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میزان گزارش می‌دهد

تازه‌ترین پیشرویهای ارتش سوریه؛ مهمترین پایگاه گروه تروریستی تحریرالشام در آستانه آزادسازی

خبرگزاری میزان- نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت طی روزهای گذشته موفق شدند با آزادسازی مناطق زیادی خود را به 20 کیلومتری فرودگاه نظامی الظهور در شرق استان ادلب برسانند که مهمترین پایگاه گروه تروریستی هیئت تحریر الشام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای متحد در تازه‌ترین پیشرویهای خود موفق شده با آزادسازی مناطق زیادی از اشغال گروه‌های تروریستی، امنیت را در جنوب استان حلب برقرار کند.


نیروهای سوری به همراه متحدان خود پیشرویهای اخیر خود را از شهر تازه‌آزادشده «الرشیدیه» واقع در شرق استان ادلب آغاز کردند.

مهمترین پایگاه گروه تروریستی تحریرالشام در آستانه آزادسازی قرار گرفت


در پی این عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند چند شهر و روستا از اشغال گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام»، گروه وابسته به القاعده، از جمله شهرهای «عزیزه» و «الرمله» را آزاد کنند.


در نتیجه این پیشروی نیروهای ارتش سوریه هم‌اکنون در 20 کیلومتری فرودگاه راهبردی «فرودگاه نظامی ابوظهور» در شرق استان ادلب حضور دارند.


«فرودگاه نظامی ابوظهور» یکی از مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام» در استان ادلب است که در اواخر سال 2015 به اشغال این گروه درآمد.

مهمترین پایگاه گروه تروریستی تحریرالشام در آستانه آزادسازی قرار گرفت


یگانهای ارتش سوریه همچنین در ادامه عملیات خود برای پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریستهای داعش، موفق شدند شهرک «الفوریه» واقع در محور ارتباطی شهر المیادین به ابوکمال در استان دیرالزور را آزاد کنند.


در عملیات آزادسازی این شهرک شمار زیادی از تکفیریهای داعش به هلاکت رسیده و همچنین حجم زیادی از تجهیزات نظامی تروریستها منهد منهد شد.


پیش از این نیز ارتش سوریه موفق شده بود «شهر العشاره» و شهرک‌ها و روستاهای در حد فاصل شهرهای االبوکمال و المیادین را آزاد کنند.

تازه‌ترین پیشرویهای ارتش سوریه؛ مهمترین پایگاه گروه تروریستی تحریرالشام در آستانه آزادسازی

همزمان نیروهای نخبه ارتش سوریه (تایگر فورس) در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در استان دیرالزور به سمت جنوب شرقی این استان حرکت کردند تا خود را برای آخرین مرحله مبارزه علیه داعش در این منطقه آماده کنند.

بر اساس گزارش منابع نظامی، یگان‌های تایگر فورس ارتش سوریه که پیش از این در مبارزه علیه داعش در حومه شهر راهبردی البوکمال شرکت داشتند به مناطق جنوب شرقی استان دیرالزور اعزام شده‌اند تا آخرین مرحله عملیات علیه داعش در این منطقه را آغاز کنند.

تازه‌ترین پیشرویهای ارتش سوریه؛ مهمترین پایگاه گروه تروریستی تحریرالشام در آستانه آزادسازی

همچنان که داعش در مناطق بیابانی مرزهای دو کشور عراق و سوریه نیز به پایان خود رسیده است ارتش سوریه قصد دارد تا تمامی مناطق استان دیرالزور را از وجود عناصر باقیمانده تروریستی پاکسازی کند.

انتهای پیام/

نظر شما