شناسهٔ خبر: 22739330 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت:

تنوع فعالیت های قرآنی، مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد

تهران - ایرنا - دبیر سی ودومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد قابل قبول شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: تنوع در فعالیت های قرآنی، جذب مخاطب بیشتری بدنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، خان بابا بحرالعلوم روز سه شنبه در آیین افتتاحیه سی ودومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان با اشاره به روند برگزاری این دوره از جشنواره افزود: بیش از 320 هزار نفر در رقابت ها شرکت کرده و در نهایت 1008 نفر به مرحله نهایی این دوره راه پیدا کرده اند.
وی افزود: ظرفیت های فراوانی برای توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی در کشور داریم.
بحرالعلوم تاکید کرد: بی شک متنوع کردن فعالیت های قرآنی منجر به افزایش مخاطبان و همچنین بخش های مختلف این رویداد قرآنی خواهد شد.
رییس مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت به بخش های این رویداد اشاره کرد و گفت: این جشنواره در بحش های آوایی، قرائت، ترتیل، حفظ 5 جزء، 15 جزء و کل قرآن، مفاهیم و سیره معصومین، ترجمه و تفسیر قرآن، مقاله نویسی تالیف کتاب و بررسی و نقد کتاب برگزار می شود.
وی تاکید کرد:جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور، بزرگترین رویداد قرآنی جامعه دانشگاهی کشور است که هر ساله به میزبانی یکی از دستگاه‌های دانشگاهی کشور برگزار می‌شود و وزارت بهداشت به عنوان میزبان این دوره از جشنواره از سوی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور انتخاب شده است.
بحرالعلوم خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 1008 شرکت کننده در مرحله نهایی، 95 نفر از استادان در سه بخش و 10 رشته رقابتی حضور دارند.
آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره ملی قران و عترت دانشگاهیان در تالار اندیشه حوزه هنری با حضورححت الاسلام محمدیان نماینده رهبری معظم انقلاب در دانشگاه ها و محمدرضا داود آبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمع کثیری از دانشجویان سراسر کشور در سالن سوره حوزه هنری در حال برگزاریست.
فراهنگ ** 1355 ** خبرنگار: علی اکبرقزوینیان * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما