شناسهٔ خبر: 22739978 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت: قرآن باید به نیکوترین وجه به تصویر کشیده شود

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ساری و جاری کردن قرآن در زندگی همگان گفت: باید این کتاب آسمانی را در قالب هنر به نیکوترین وجه به تصویر کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید حسن هاشمی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه سی ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور و مراسم قدردانی از داوود میرباقری کارگردان آثار دینی افزود: باید از معارف و آموزه های قرآنی درس بگیریم، از این رو هر کس موقعیت بالاتری داشته باشد مسئولیت بیشتری هم دارد از این رو مسئولان کشور در قبال این موضوع مسئولیت سنگین‌ترین برعهده دارند.
وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره قران و عترت دانشگاهیان، ابراز امیدواری کرد که قرآن در زندگی مردم و در عرصه جامعه حضور پررنگ‌تری داشته باشد.
عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: خوشبختانه قرآن پس از انقلاب اسلامی از مهجوریت مزمن گذشته، خارج و مقرر شد که به عرصه زندگی مردم و به صحنه سیاست و اجتماع بازگردد که به نیکوترین وجه بتوان آن را به تصویر کشید.
وی افزود: این موضوع را در سریال زیبای «امام علی(ع)» به خوبی شاهد بودیم که به زیبایی و شیوایی کتاب آسمانی قرآن به تصویر کشیده و تبیین شده است.
هاشمی اظهار داشت: جناب میرباقری بخشی از اسلام ناب را به تصویر کشید و آثار بسیار اثرگذار و ماندگاری خلق کرد.
وزیر بهداشت ادامه داد: به عنوان یک ایرانی و یک مسلمان دست این هنرمند پیشکسوت کشور را می‌بوسم و منتظر کار زیبایشان درباره شخصیت سلمان فارسی هستیم. افتخار داریم که سیره آن عزیز را در زندگی شخصی و اجتماعی خود دنبال کنیم.
هاشمی با یادآوری آثار ماندگار میرباقری در حوزه دینی اظهار داشت: خاطرات ماندگاری برای همیشه از برنامه‌های زیبایی که استاد میرباقری به یادگار گذاشته اند داریم، و به خاطر همه تلاش‌ها و زحماتشان در این عرصه از ایشان سپاسگزاریم و آرزومند سلامتی و پایداری این هنرمند کشور هستیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزسکی همچنین با بیان اینکه جمع حاضر بخشی از 330 هزار نفری هستند که در دانشگاه‌ها به فعالیت قرآنی علاقه دارند، اظهار داشت: امروز وزارت بهداشت افتخار میزبانی نمایندگانی از همه گروه‌های مختلف دانشجویی و دانشگاهی را دارد.
جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور، بزرگترین رویداد قرآنی جامعه دانشگاهی کشور به میزبانی یکی از دستگاه‌های دانشگاهی کشور برگزار می‌شود و وزارت بهداشت به عنوان میزبان این دوره از جشنواره(هفتم و هشتم آذر ماه) از سوی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور انتخاب شده است.
سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان با رقابت بیش از 320 هزار نفر دنبال شد و در نهایت، هزار و 8 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
این جشنواره در بخش های آوایی، قرائت، ترتیل، حفظ 5 جزء، 15 جزء و کل قرآن، مفاهیم و سیره معصومین، ترجمه و تفسیر قرآن، مقاله نویسی تالیف کتاب و بررسی و نقد کتاب برگزار می شود.
در این دوره از مسابقات 1008 شرکت کننده در مرحله نهایی، 95 نفر از استادان در سه بخش و 10 رشته رقابتی حضور دارند.
آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره ملی قران و عترت دانشگاهیان در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور حجت الاسلام محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و محمدرضا داود آبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشجویانی از سراسر کشور در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
فراهنگ ** 1355 ** خبرنگار: علی اکبر قزوینیان * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما