شناسهٔ خبر: 22733586 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حمله ایمیل های ویروسی به ۱۲.۵میلیون رایانه

رایانه های بیش از ۱۲.۵میلیون کاربر در آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه و استرالیا مورد حمله بزرگ‌ترین بات‌نت ارسال ایمیل قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /بزرگ‌ترین بات‌نت ارسال ایمیل های اسپم در جهان با نام Necurs، با ارسال ایمیلی آلوده، باج‌افزار Scarab را به میلیون ها کاربر ارسال کرده است. در نتیجه انتشار این باج‌افزار، میلیون ها رایانه به آن آلوده شدند و حالا مجبورند برای اجتناب از حذف فایل ها و اطلاعات خود مبلغی در قالب پول الکترونیکی باج به هکرها پرداخت کنند.

کارشناسان امنیتی موسسه آنتی ویروسForcepoint در تگزاس از نخستین شرکت هایی بودند که این حمله را اعلام کرده و گزارش دادند که طی ۶ ساعت اولیه این حمله، ۱۲.۵ میلیون ایمیل از بات‌نت مذکور ارسال شده است. این گروه متوجه شدند فایل های ویروسی لابه لای فایل های اسکن شده تقلبی در ایمیل های آلوده پنهان شده بودند. این ایمیل ها ازسوی شرکت‌های معتبر تولیدکننده پرینتر (مانند لکس مارک، اچ پی، کانون و اپسون) ارسال شده بودند و به همین دلیل در نگاه نخست کسی به آنها شک نمی کرد.

هنگامیکه فایل زیپ شده ایمیل دانلود و باز می شود، بدافزار کنترل رایانه و فایل های آن را به دست می گیرد و کاربر را تهدید می‌کند در صورت پرداخت نکردن باج، فایل های او را پاک می کند./مهر

 

نظر شما