شناسهٔ خبر: 22729968 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه‌ریزی و حوادث غیرمترقبه

تهران-ایرنا- خبرآنلاین در یادداشتی آورده است: کشورحادثه خیز ما نیاز به برنامه ریزی جامع برای کمک رسانی درحوادث غیرمترقبه و سازماندهی و فرماندهی مناسب با به کارگیری حداکثر توان دولت و مردم دارد

صاحب‌خبر -

میرزا علی آیت اللهی در این یادداشت آورده است:زلزله کرمانشاه اولین و آخرین زلزله این مرزوبوم نبود ونیست و متاسفانه هرلحظه گهواره زمین برای ما تکانهای غیرمتعارف خواهد خورد.
امااین زلزله نشان داد که مردم به هلال احمر آن گونه که شایسته است اعتماد ندارند وبیشترتمایل دارند کمک هارامستقیم و یاتوسط سازمان های مردم نهاد و یا ورزشکاران و معتمدین به دست ذیحقان برسانند.این بی اعتمادی شاید اززمان شایعه فروش چادرهای آمریکایی درزلزله بم آغازشده باشد ولی صرفنظراز صحت یاسقم آن لازم است صریحا هلال احمرنسبت به اعتمادسازی مجدد اقدام کند.

به هرحال مردم حق دارند وکیل خودرابرای کمک رسانی انتخاب کنند و نباید با آن مقابله کرد بلکه باید تلاش کرد تا سازماندهی مناسبی جهت هم افزایی خدمات نهادهای مردمی و دولتی و...... ایجادشود.

شایدراه این باشد که معاون اول ریاست جمهوری ازهمه سازمانهای مردم نهاد و همچنین هلال احمر و سایر تشکیلات دولتی وشبه دولتی و معتمدین مردم دعوت کند تا شورایی باگرایش کمتردولتی و یاغیردولتی تشکیل و هسته ای برای برنامه ریزی مقابله باحوادث غیر مترقبه ایجادشود به صورتی که احیانادربرابر هرحادثه ای تکلیف گروهها روشن باشد ومدیران بتوانند به سرعت تقسیم کارکرده و محدوده جغرافیایی و خدمتی هرگروه را تعیین نمایند تا ازخدمت رسانی مضاعف به بخش های محدود و محروم ماندن بخشهای دیگر جلوگیری شود و واکنش سریع نیز ممکن باشد.
به هرحال ظاهرا درجریان زلزله کرمانشاه ارتش عملکردخوب و قابل تقدیر ورضایت آفرینی داشته که حتمابایدموردتقدیرقرارگیردو اعتمادبه هلال احمرنیز باعملکرد صحیح این نهادمی تواند احیاشود.

شک نیست اگرسازماندهی وفرماندهی واحد و مناسبی قبل ازحوادث وجودنداشته باشد حوادث طبیعی تلفات و خسارت های بیشتری برای مردم به بارخواهند آورد وبرای این سازماندهی فردادیراست.

خبرآنلاین/7آذر96
اول*علیرضافرجی

انتهای پیام /*

نظر شما