شناسهٔ خبر: 22681888 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

تولیدکنندگان و سازندگان فیلم های آموزشی باید با دانش جدید آشنا شوند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تولیدکنندگان و سازندگان فیلم های آموزشی باید با دانش جدید آشنا شوند. این تخصصی بین رشته ای است و فیلمسازان آموزشی باید هم هنر، هم تربیت و هم سینما را بشناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از پانا، حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد جمعه 3 آذر 96 در مشهد مقدس اظهارداشت: جشنواره فیلم رشد از کهن ترین جشنواره های هنری کشور است ولی جشنواره ای جوان است که در صدد است که بتواند آموزش را به زندگی عینی دانش آموزان نزدیک کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توصیه کرده است که از امکانات نوین بهره بگیرد. بر این اساس کتاب درسی تنها وسیله آموزشی ما نخواهد بود.

وي ادامه داد: به همین منظور رسانه های متنوعی که بتوانند آموزش را تسهیل کنند و به آن عمق ببخشند در نظام تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می گیرند.

محمديان درخصوص اهمیت تاثیرگذاری فیلم بر فرایند یادگیری گفت: صدا، تصویر و فیلم می تواند براحساس انسان اثرگذار باشد و فیلم می تواند نزدیک ترین فضا به تجربه زیستی ما باشد. فیلم می تواند زمان آموزش را کوتاه ولی فرصت یادگیری و میزان اثربخشی را بیشتر کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌های جدید دیگری رواج دارند که می توان آنها را به فیلم ملحق کرد تا تبدیل به بسته آموزش و پرورش شوند و در امر یادگیری مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان سینمایی پاک است و در کشور ما دچار چالش است، باید با توجه به سند تحول مورد توجه قرار گیرد. ما نباید بهراسیم که سیاست های فیلمسازی در سینما و مدرسه باهم مغایر باشند. تولیدکنندگان و سازندگان فیلمهای آموزشی باید با دانش جدید آشنا شوند. این تخصصی بین رشته ای است و فیلمسازان آموزشی باید هم هنر و هم تربیت را بشناسند و هم سینما را.

محمديان تاکید کرد: باید اقتصاد فیلم آموزشی را جدی بگیریم. فیلم آموزشی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

گفتني است؛ چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد روز جمعه 3 آذر 96 در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

نظر شما