شناسهٔ خبر: 22642228 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

شناسایی نظام مند مسائل آموزشی نیازمند ارتباط سازنده با قشر دانشگاهی است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت ارتباط سازنده آموزش و پرورش و قشر دانشگاهی در شناسایی نظام مند مسائل آموزشی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

ارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربايجان غربي، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی معاونت آموزش ابتدایی استان آذربایجان غربی با دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری استان آذربایجان غربی با موضوع "چالش های دیروز، راهکارهای امروز، چشم انداز های فردا "به صورت مجازی دیدار و گفتگو کرد.

وي با اشاره به اهمیت همسویی بین نظر و عمل، ایده برگزاری نشست های تخصصی آموزش و پرورش با حضور صاحبنظران دانشگاهی را بسیار مفید ارزیابی نمود.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش، ارتباط هرچه بیشتر آموزش و پرورش و قشر دانشگاهی را یکی دیگر از مدل های مناسب شناسایی نظام مند مسائل آموزشی توسط متخصصین و ارائه این مسائل جهت پژوهش های دانشگاهی مخصوصا در قالب پایان نامه ها و رساله های دکتری عنوان نمود.

حکیم زاده ضمن تشریح سیاست های معاونت ابتدایی در حوزه ارزشیابی کیفی-توصیفی، بر لزوم ایجاد عدالت آموزشی تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی معلمان در راستای عدالت آموزشی، طرح راهبران آموزشی در کیفیت بخشی آموزشی به مدارس چندپایه و طرح ارتقای مدیریت آموزشگاهی در قالب برنامه تدبیر از ساسیتهای اولویت دار این معاونت می باشد.