شناسهٔ خبر: 22586205 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ویترین خانواده

صاحب‌خبر -

افزایش قیمت گوشت قرمز

ایسنا| بازار گوشت قرمز در مقایسه با قیمت ماه گذشته با روند افزایشی همراه شده است؛ به‌طوری که اقلام مختلف هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفندی بیش از ۴۲‌هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت گوشت قرمز از اواخر‌سال گذشته تاکنون در چند مقطع با نوساناتی مواجه شد و در جهت افزایش قیمت حرکت کرد. در میان اقلام مختلف گوشت قرمز، گوشت استیکی گوسفندی گران‌ترین نوع است و هر کیلوگرم آن نزدیک به ۶۰‌هزار تومان فروخته می‌شود. در میان سایر اقلام، ماهیچه و راسته گوسفندی نیز قیمت بالایی دارند و به ترتیب کیلویی ۴۹‌هزار و ۸۰۰ و ۴۹‌هزار تومان عرضه می‌شوند. همچنین گوشت مخلوط گوساله که از پر مصرف‌ترین اقلام گوشت قرمز است، کیلویی ۳۸‌هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد. به‌طور متوسط هر کیلوگرم مغز ران گوسفندی ۴۴‌هزار و ۹۰۰ تومان، ران و کف دست ۵۴‌هزار تومان، سر دست گوسفندی ۴۳‌هزار و ۳۰۰ تومان، شقه با گردن ۴۲‌هزار و ۳۰۰ تومان و گردن گوسفندی ۴۱‌هزار و ۳۰۰ تومان در قصابی‌های سطح شهر عرضه می‌شود. همچنین در میان دیگر اقلام که مصرف‌کنندگان خاص خود را دارد هر دست کله پاچه ۵۳‌هزار تومان، هر کیلوگرم دنبه که ارزان‌ترین محصول در بازار گوشت قرمز است ۱۷‌هزار تومان قیمت دارد.

قیمت نان در گیر و دار مخالفت‌ها
ایسنا|  افزایش قیمت نان با اعتراض‌ها و درخواست‌های متعدد از سوی نانوایی‌ها و اتحادیه آنها مطرح شد و در ابتدا مخالفت‌های بسیاری با آن صورت گرفت اما نهایتا در هفته گذشته ستاد تنظیم بازار مصوب کرد انواع نان با افزایش ۱۵‌درصدی قیمت در پایتخت فروخته شود و برای استان‌ها نیز فرمانداری‌ها و استانداری‌ها تصمیم خواهند گرفت. بر این اساس، قیمت انواع نان از سنگک و بربری ۸۰۰ تومانی تا لواش ۲۲۰ تومانی ۱۵‌درصد گران‌تر می‌شوند.

لوازم خانگی بدون افزایش قیمت

مهر| هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد و چنانچه افزایش غیرمتعارف و غیرمنطقی در قیمت این نوع محصولات مشاهده شود، مراتب در دستور پیگیری قرار می‌گیرد. وحید منایی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی مبنی بر احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی از ماه آینده تصریح کرد: براساس قوانین بالادستی خصوصاٌ ماده ۸ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تعیین قیمت کالا و خدمات توسط انجمن‌ها و تشکل‌های تولیدی و توزیعی فاقد وجاهت قانونی است. این مقام مسئول با تأکید بر این‌که براساس مصوبه یاد شده قیمت‌گذاری واحدهای عرضه‌کننده باید در چارچوب ضوابط قیمت‌گذاری عمومی این سازمان انجام پذیرد، یادآور شد: رصد وکنترل نوسانات قیمت این نوع کالاها به صورت مستمر تحت نظر این سازمان بوده و چنانچه افزایش غیرمتعارف و غیرمنطقی در قیمت این نوع محصولات مشاهده شود مراتب در دستور پیگیری قرارگرفته و در صورت لزوم مطابق قوانین تعزیری با واحدهای متخلف برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

نظر شما