شناسهٔ خبر: 67359170 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خرید تضمینی گندم از ۵.۱ میلیون تن گذشت

 مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از گذشت خرید تضمینی گندم کشور از ۵.۱ میلیون تن خبر داد و گفت: تاکنون ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان پول گندمکاران پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین ، سهراب سهرابی افزود: براساس آخرین گزارش‌ها از سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفا) تا روز گذشته، بیش از ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خرید تضمینی شده و عملیات برداشت این محصول در ۲۸ استان کشور ادامه دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ارزش این میزان گندم خریداری شده را ۸۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهارداشت: تاکنون ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۵۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

سهرابی با بیان این که پی‌گیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور زراعت و معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه برای دریافت مابقی پول گندمکاران ادامه دارد، گفت: تامین اعتبار پول گندمکاران از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور صورت می‌گیرد و به محض تامین اعتبار، وجوه به حساب کشاورزانی که گندم خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، واریز می‌شود.

وی در همین حال خاطرنشان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۴۰ هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۱۵ هزار تن، گلستان یک میلیون تن، فارس ۶۰۰ هزار تن، ایلام ۳۲۴ هزار تن و خراسان رضوی ۲۰۰ هزار تن است.

وی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال ۱۴.۵ تا ۱۵.۵ میلیون تن گندم تا پایان شهریور ماه از مزارع آبی و دیم برداشت شود و با توجه به این میزان تولید، نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت و به خودکفایی خواهیم رسید.

سهرابی ادامه داد: تمام نیاز گندم کشور در حوزه خبازی‌ها و صنف و صنعت از محل گندم داخل تامین می‌شود و نیاز به واردات گندم نداریم.

وی درباره تولید بذر گندم نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن بذور اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تهیه شده و مزارع بذری نیز در حال برداشت هستند.

نظر شما