شناسهٔ خبر: 22520555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

10 کامیون هدایای مردم استان یزد به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد

هادی هادی نسب روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت این شورا از نخستین لحظه وقوع این حادثه

صاحب‌خبر - هادی هادی نسب روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت این شورا از نخستین لحظه وقوع این حادثه در استان آغاز شد و برای امداد رسانی های لازم از سوی دستگاهها ، هماهنگی لازم صورت گرفت.
وی افزود: بعد از اعلام نیازهای اصلی و اساسی مردم زلزله زده ، روز گذشته در قالب 10 دستگاه کامیون و تریلر اقلامی شامل ۴۰ هزار قرص نان، ۶۰ هزار بطری آب معدنی، ۲ تن حلوا ارده و 3 هزار تخته پتو، ٨٠٠ عدد چادر ،2 هزار تخته موکت و اقلام گرمایشی با همت جمعیت هلال احمراستان و پشتیبانی شورای مدیریت بحران ارسال شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد مهمترین اقلام مورد نیاز را آب ، نان خشک ، پتو ، چادر و وسایل گرمایشی اعلام کرد و گفت: مردم استان یرای کمک رسانی به آسیب دیدگان ، کمک های نقدی خود را صرفا به حساب ٩٩٩٩٩ در تمامی بانک های استان بنام هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و کمک های غیر نقدی از قبیل وسایل گرم کننده همچون پتو و چادر را تحویل پایگاهها و مراکز جمعیت هلال احمر دهند.
هادی نسب تأکید کرد: هر کالایی قابل ارسال نیست از این رو مردم سعی کنند اقلام و نیازهای اعلامی و مورد نیاز را به پایگاههای سطح شهر ، مدارس و مساجد تحویل دهند تا با مدیریت منسجم به دست مردم آسیب دیده برسد.
وی اظهار امیدواری کرد مردم خوب استان و ادارات و نهادهایی که قصد همکاری برای جمع آوری اقلام مورد نیاز هموطنان در منطقه سردسیر کشور را دارند با جمعیت هلال احمر استان برای مدیریت صحیح توزیع اقلام در منطقه همراهی و همکاری کنند.
یکشنبه شب 21 آبان ماه زلزله 7.3ریشتری در منطقه مرزی میان ایران و عراق و در استان کرمانشاه خسارات زیاد مالی و جانی برجای گذاشت.
در این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده و بیش از 432 نفر کشته و 9 هزار و 388 مجروح شدند.
یکهزار و 11 نفر در کرمانشاه و 340 تن در بیمارستان های تهران، البرز و همدان بستری هستند.
به گفته استاندار کرمانشاه، براساس برآوردهای انجام شده براثر این زلزله به 40 هزار واحد مسکونی در محدوده غرب استان خسارت های کلی و جزئی وارده شده است.
1968/ 6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd

نظر شما