شناسهٔ خبر: 22511238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

«شهروند» از همراهی هلال‌احمری‌های سراسر کشور در یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه گزارش می‌دهد

درد مشترک

صاحب‌خبر -

شهروند| هدف خدمت بشردوستانه است و ساختار، یک ساختار مردم‌نهاد. در مورد جمعیت هلال‌احمر صحبت می‌کنم؛ جمعیتی که این روزها چشم امید مردم زلزله‌زده کرمانشاه است. این روزها این جمعیت از خزر تا خلیج‌فارس همه با هم دنبال رسیدگی به یک درد مشترک هستند. جمعیت‌های استان‌های مختلف هر کدام سعی دارند به طریقی به یاری و همراهی با مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه بپردازند. آنچه در ادامه می‌آید، بخشی از این فعالیت‌ها است.
پخت 10تن نان در هر ساعت برای زلزله‌زدگان در استان خوزستان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان از پخت روزانه 70‌ هزار قرص نان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، جمعیت هلال‌احمر و استانداری خوزستان برای زلزله‌زدگان غرب کشور خبر داد. دکتر علی خدادادی با اشاره به پخت نان برای هموطنان زلزله‌زده غرب کشور گفت: با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی، استانداری خوزستان و جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان روزانه 70‌ هزار قرص نان لواش پخته و برای زلزله‌زدگان ارسال می‌شود. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان ادامه داد: در هر ساعت 10 تن نان پخته و برای ارسال به مناطق زلزله‌زده آماده می‌شود.
اعزام 12 تیم امدادی چهارمحال‌وبختیاری
به مناطق زلزله‌زده
12 تیم عملیاتی و تخصصی جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شدند. سید احمد مرتضوی‌فرد، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اعلام این خبر گفت: نخستین گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان در قالب 12تیم عملیاتی تخصصی برای کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اعزام شدند. مرتضوی در ادامه گفت: این گروه امدادی شامل 52 نجاتگر، امدادگر و پرسنل امدادی هستند که به این استان اعزام شد‌ه‌اند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: 4 تیم آواربرداری، 6 تیم اسکان اضطراری، يك تیم واکنش سریع و یک تیم آنست به کرمانشاه اعزام شدند. مرتضوی‌فرد یادآور شد: 3 دستگاه آمبولانس، 7 خودرو کمک‌دار، یک دستگاه مینی‌بوس و یک فروند بالگرد نیز از جمعیت هلال‌احمر استان در منطقه زلزله‌زده مستقر شدند.
ارسال 3‌هزار دستگاه چادر و 2‌هزار تخته پتو از مازندران
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران نیز گفت: تاکنون ۱۰تیم واکنش سریع امدادی به همراه 3 ‌هزار تخته چادر و 2‌ هزار تخته پتو به مناطق زلزله‌زده اعزام و ارسال شده است. دکتر مجتبی اکبری در نشست با خبرنگاران با موضوع امدادرسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای هموطنان زلزله‌زده مناطق غرب کشور خواستار مشارکت پرشور مردم نوعدوست مازندران شد.
اکبری افزود: در فرآیند کمک‌های نقدی مردم یا به صندوق‌ها مراجعه کنند یا به چادرهای هلال‌احمر که در مراکز پرتردد مستقر می‌شود، مراجعه کنند. دکتر اکبری با بیان این‌که مردم استان در فعالیت‌های خیرخواهانه سرآمد هستند، خواستار مشارکت پرشور مردم برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاهی شد. وی گفت: تاکنون ۱۰تیم واکنش سریع امدادی به همراه 3‌هزار دستگاه چادر و 2‌ هزار تخته پتو به مناطق زلزله‌زده اعزام و ارسال شده است. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با بیان این‌که هلال‌احمر نهاد مردمی است از مردم خواست تا به شایعات توجه نداشته باشند و برای کمک به هموطنان به یاری این نهاد بشتابند و شماره تلفن ویژه ۳۳۲۸۴۲۳۸ (دفتر مدیر‌عامل هلال‌احمر مازندران) آماده پاسخگویی در زمینه چگونگی مشارکت خیرین و نیکوکاران استان در این زمینه است.
ارسال 2 تریلی حاوی اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان  به همت گلستان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان نیز از ارسال 2 تریلی حاوی مواد غذایی و گرمایشی به کرمانشاه خبر داد. دکتر حسین احمدی گفت: دو تریلی حاوی مایحتاج اولیه زلزله‌زدگان برای هموطنان غرب کشور و استان کرمانشاه ارسال شد. وی افزود: محموله ارسالی شامل 5 هزار روغن مایع، 2 هزار کنسرو و 3‌ هزار ادوات گرمایشی و روشنایی مانند والور و فانوس است. احمدی گفت: همچنین ۱۵ اکیپ امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور از استان گلستان با تجهیزات کامل آماده اعزام است.
اعزام تیم‌های تخصصی هلال اصفهان
 به کرمانشاه
در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7.2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت 21 و 48 دقیقه روز یکشنبه در استان کرمانشاه دکتر محسن مومنی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه جمعیت هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش در آمد و از همان ساعات اولیه روند بارگیری و ارسال اقلام امدادی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط حوزه معاونت امداد‌و‌نجات جمعیت استان آغاز شد. وی با اشاره به آماده‌باش نزدیک به 2‌ هزار نفر از عوامل امدادی این جمعیت تصریح کرد: 32 نجاتگر در قالب تیم‌های تخصصی آوار، پیش‌بیمارستانی و آنست به استعداد 6 دستگاه آمبولانس و 6 دستگاه خودرو امدادی به محض اعلام نیاز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند که هم‌اکنون در حال انجام ماموریت در این مناطق هستند. مومنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تیم دوم جمعیت هلال‌احمر استان شامل 30 نفر از نجاتگران این جمعیت در قالب تیم تخصصی اسکان نیز به منطقه اعزام شدند، افزود: اقلام اولیه امدادی شامل 5‌ هزار تخته پتو و‌ هزار دستگاه چادر امدادی  به این مناطق ارسال شدند. وی تصریح کرد: همچنین تیم اسکان اضطراری و تیم سازه‌های درمانی درمان اضطراری اعم از BHCU،RDH و RH شامل دو تیم 13نفره به همراه دو دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودرو امدادی در صورت فراخوان آماده اعزام به منطقه است.
ارسال اقلام امدادی مورد نیاز زلزله‌زدگان  کرمانشاه توسط جمعیت اردبیل
معاون امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از بارگیری و ارسال نخستین محموله اقلام امدادی جمعیت هلال‌احمر استان به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد. عزیز ارشادیان با اعلام این خبر افزود: این محموله با یک دستگاه تریلی و یک دستگاه کامیون به منطقه غرب کشور ارسال شد. وی افزود: این محموله شامل‌ هزار شعله والور، 200 ست ظروف، 200 شعله فانوس، 2‌هزار تخته پتو،‌ هزار تخته موکت، 32‌هزار و 200بطری آب و 200دستگاه چادر امدادی است. ارشادیان اضافه کرد: 4 نفر نجاتگر پرسنل و داوطلب نیز همراه این محموله عازم منطقه زلزله‌زده شدند تا به یاری هموطنان بشتابند.
ارسال محموله امدادی هلال قم
 به مناطق زلزله‌زده
در پی وقوع زلزله در استان‌های کرمانشاه و غرب کشور نخستین محموله امدادی استان قم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان به منطقه ارسال شد. ‌هادی سلیمی گفت: همزمان با وقوع زلزله در برخی از استان‌های غرب کشور و تخریب بخشی از ساختمان‌های مسکونی هموطنان، جمعیت هلال‌احمر استان قم اقدام به ارسال اقلام امدادی و زیستی برای ایجاد اردوگاه‌های اسکان اضطراری به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و غرب کشور کرد. جانشین معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: این اقلام شامل 2880 تخته پتو،200دستگاه چادر، 2000تخته موکت و همچنین روغن، پلاستیک پوششی، آب معدنی، انواع کنسروجات و توزیع لباس گرم میان زلزله‌زدگان بوده است. سلیمی یادآور شد: تا کنون تعداد 60نفر از امدادگران، نجاتگران و همکاران این جمعیت در قالب تیم‌های امدادی واکنش سریع، آواربرداری، اسکان اضطراری و سگ‌های تجسس به مناطق زلزله‌زده اعزام شد‌ه‌اند.

نظر شما