شناسهٔ خبر: 22517521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

اولویت مردم برای یاری زلزله‌زدگان، کمک‌های نقدی باشد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام، گفت: مردم از ارسال کمک‌های خود به‌صورت حضوری به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، محمد سلیمانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام، اظهار کرد: از ابتدای وقوع زلزله در استان کرمانشاه با توجه به اینکه لرزه‌های شدیدی در استان ایلام نیز هم احساس شد، مراکز هلال‌احمر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

وی، تصریح کرد: ارزیابی‌های اولیه بعد از زلزله انجام شد که خوشبختانه در استان ایلام خسارت جانی نداشت و خسارت‌های مالی هم اندک بود و بر این اساس بلافاصله تدابیر لازم برای کمک‌رسانی به استان هم‌جوار کرمانشاه اندیشیده شد و گروه‌های امدادی و عملیاتی در راستای امدادرسانی به مردم منطقه و کانون زلزله اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام، بابیان اینکه در همان لحظات اولیه 5 دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شد، افزود: یک گروه 25 نفره امدادی و عملیاتی واکنش سریع به همراه فرمانده عملیات اعزام شدند و بارگیری محموله امدادی نیز برای تأمین نیازها ی مردم این مناطق انجام شد.

سلیمانی، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 370 تخته چادر، 900 تخته موکت، 3 هزار  و 130 عدد پتو، 10 هزار قوطی انواع کنسروجات و 30 هزار بطری آب‌معدنی در قالب کمک‌های امدادی به‌وسیله 14 کامیون و 2 تریلی به مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه ارسال‌شده است.

وی، بیان کرد: هم‌اکنون هم در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان هستیم و این آمادگی راداریم که در قالب کاروان کمک‌های مردمی سایر اقلام به منطقه زلزله‌زده ارسال شود، همچنین 2 دستگاه زنده یاب، 2 قلاده سگ تجسس زنده یاب به منطقه اعزام‌شده که خوشبختانه عملکردی خوب داشتند و بر اساس گزارش‌های رسیده تعدادی از هم‌وطنان  زنده با کمک این ابزارها از زیر آور بیرون آورده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام، بابیان اینکه دو فروند بالگردی که برای اربعین در استان مستقرشده بودند و مأموریت آن‌ها در استان خاتمه یافته بود به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند، گفت: اولویت ما کمک‌های نقدی است و مردم کمک‌های خود را به شماره‌حساب‌هایی که از طریق هلال‌احمر اعلام‌شده است واریز کنند.

سلیمانی، بابیان اینکه از طریق کمک‌های نقدی به شکل کلی، می‌توان نیازمندی‌های  مردم زلزله‌زده را تأمین کرد، افزود: با کمک‌های نقدی مردم، اقلام موردنیاز زلزله‌زدگان خریداری و بین آنان توزیع عادلانه خواهد شد، همچنین اقلامی که موردنیاز است، ازجمله پتو، موکت، چادر و لباس‌ها نو باشند که در قالب پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در سطح شهرها و مکان‌های برگزاری نمازهای جمعه جمع‌آوری و ارسال خواهد شد.

وی، با تأکید بر اینکه مردم عزیز از مراجعه حضوری به سرپل ذهاب برای ارسال کمک‌ها اجتناب کنند، ابراز کرد: ارسال کمک‌ها از طریق هلال‌احمر هم موجب تعادل و عدالت در توزیع اقلام می‌شود، چراکه این اقلام جمع‌آوری می‌شود و از طریق ستاد بحران کرمانشاه توزیع خواهد شد، بی‌نظمی نیز انجام نخواهد شد، در ضمن حوادث احتمالی، افراد را تهدید نخواهد کرد، برخی اقلام نیز ممکن است موردنیاز زلزله‌زدگان نباشد و باید اولویت را در نیازهای فوری واصلی زلزله‌زدگان قرار داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام، گفت: در زلزله اخیر، در استان ایلام خسارات آن‌چنانی نداشتیم، اما با توجه به احساس شدید زلزله در استان، جو روانی در استان ایجاد شد، خیلی از مردم شب سختی را گذراندند و هم‌اکنون اوضاع به حالت اولیه بازگشته است، در برخی از مراکز جمعیتی ازجمله خوابگاه‌های دانشجویی، اسکان اضطراری ایجاد و چادر برپا شد.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه در حال حاضر تلاش ما کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه است، اما آمادگی لازم برای سایر حوادث احتمالی در استان راحفظ کنیم.

نظر شما