شناسهٔ خبر: 22498848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

۲۰کامیون اقلام موردنیاز زلزله زدگان از مرکزی به کرمانشاه ارسال شد

اراک- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اعزام ۲۰ دستگاه کامیون حاوی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان از این استان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی روز اول پس از زلزله کرمانشاه(دوشنبه)، یک هزار تخته چادر و دو هزار تخته پتو با ۱۲ دستگاه کامیون از استان مرکزی به مناطق زلزله زده ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: بامداد سه شنبه(امروز) نیز یک هزار تخته چادر اسکان اضطراری از استان مرکزی در قالب هشت دستگاه کامیون به مناطق زلزله زده رسید.

محمدی بیان کرد: همچنین در ساعات اولیه وقوع این زلزله، سه دستگاه آمبولانس، ۱۷ نیروی تخصصی و تعدادی نیروی امدادی، سگ های زنده یاب، تیم های واکنش سریع، اسکان اضطراری و آوار برداری این استان به کرمانشاه اعزام شده و هم اکنون نیز در منطقه مستقر و مشغول امدادرسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در کنار ارسال چادر اسکان اضطراری و پتو، تجهیزات مورد نیازی همچون بیل، کلنگ، بیلچه، چراغ جستجو، دستگاه زنده یاب بیو رادار، طناب و طنابچه و سایر تجهیزات نیز به مناطق زلزه زده ارسال شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نیز جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان در سراسر استان مرکزی توسط هلال احمر ادامه دارد که در اسرع وقت به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه طی روز گذشته و امروز، مردم استان مرکزی در ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به منظور رفع بخشی از کمبودها و مشکلات زلزله زدگان، مشارکت چشمگیری داشته اند و با توجه به نیاز مبرم مردم مناطق زلزله زده به تامین مواد غذایی و پتو، توصیه می شود مردم در صورت اقدام برای تهیه کمک های غیرنقدی، به تهیه این اقلام اقدام کنند.

محمدی اضافه کرد: هماهنگی و تعامل مطلوبی در استان برای ارسال کمک به زلزله زدگان برقرار است و خودروهایی که طی روز گذشته و امروز، کار حمل و انتقال اقلام مورد نیاز و کمک های مردمی را به مناطق زلزله زده انجام داده اند، توسط سپاه روح الله، اداره کل راهداری و بنیاد مسکن استان مرکزی تامین شدند.

گفتنی است دو شب قبل(۲۱ آبان ماه)، زلزله ای با قدرت ۷.۳ در مقیاس ریشتر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند که این زمین لرزه تاکنون بیش از ۴۳۰ کشته و بیش از ۶۷۰۰ مجروح داشته است.

نظر شما