شناسهٔ خبر: 22498617 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعطای وام بلاعوض به زلزله زدگان/ اعزام ۵۰ تیم ارزیابی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینمه ۴۵ هزار واحد مسکونی در محدوده تاثیر زلزله هستند، گفت: ۵۰ تیم ارزیاب برای برآورد خسارت به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام شده اند و پس از احصا خسارت، عملیات بازسازی آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

مجید جودی، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبستان با اشاره به خسارات زلزله کرمانشاهف اظهارداشت: زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب (21 آبان ) منطقه وسیعی را تحت تاثیر خود قرار داده است و شدت زلزله به قدری زیاد بوده است که 5 شهرستان استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر امداد و نجات در مناطق زلزله زده اولویت اصلی است، افزود: بنیاد مسکن خودروهای سنگین را به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام کرده است و بازگشایی معابر در حال انجام است تا امدادرسانی به هموطنانمان با سرعت بیشتری انجام شود.

 

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص اقدامات بنیاد مسکن در کمک به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه، گفت: به محض اینکه عملیات امداد و نجات به پایان برسد، از روز چهارشنبه عملیات آواربرداری آغاز می شود.

 

جودی با بیان اینکه 50 اکیپ ارزیاب بنیاد مسکن شب گذشته وارد منطقه شده اند و از امروز به ارزیابی و برآورد میزان خسارات وارده می پردازند، خاطرنشان کرد: تیم های ارزیاب بنیاد مسکن آموزش های لازم را دیده اند.

 

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارزیابی دقیق میزان خسارات وارد شده به حدود سه- چهار روز زمان نیاز دارد، تصریح کرد: 45 هزار واحد مسکونی در محدوده تاثیر زلزله قرار دارند که باید ارزیابی و بررسی شوند.

 

جودی با بیان اینکه میزان خسارات وارده به واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده مشخص نیست، تاکید کرد: واحدهای مسکونی باید به صورت موردی ارزیابی شوند تا میزان خسارت هر واحد مسکونی تعیین شود.

 

وی با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات بنیاد مسکن در حال حاضر مشغول امداد و نجات است، اظهارداشت: پس از اتمام عملیات امداد و نجات، عملیات آورابرداری و برآورد خسارت به واحدهای مسکونی توسط تیم های ارزیاب انجام خواهد شد.

 

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت از اعطای وام و کمک بلاعوض برای بازسازی خانه های آسیب دیده خبر داد و گفت: هر واحدی که در استان کرمانشاه و استان هایی که تحت تاثیر زلزله بوده اند کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد . همراه مردم هستیم و برنامه ما بر این است که عملیات بازسازی مناطق زلزله زده را به زودی آغاز کنیم.

 

نظر شما