شناسهٔ خبر: 22493546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی:

چادرهای هلال احمر و خانه های هلال آماده دریافت کمک های مردمی به زلزله زدگان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از استقرار چادرهای هلال احمر در میادین شهرها و آمادگی خانه های هلال در روستاها و خانه های داوطلب به منظور جمع آوری کمک های مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حسن شکوری نسب، صبح امروز سه شنبه در گفت و گو با رادیو اترک از اعلام آماده باش به همه پایگاه ها و شعب سراسر خراسان شمالی از زمان وقوع زلزله خبر داد و گفت: 11 تیم واکنش سریع به استعداد 55 نفر با تجهیزات کامل و 12 خودروی امدادی جهت اعزام به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آماده باش هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: به محض فراخوان از سوی سازمان امداد و نجات کشور، تیم ها به این مناطق اعزام خواهند شد.

 

وی با اشاره به اعلام آمادگی شهروندان برای ارسال کمک به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه از فعال بودن همه ادارات هلال احمر شهرستان ها برای جمع آوری کمک های مردمی از شب گذشته خبر داد و اظهارداشت: از امروز هم چادرهای هلال احمر به منظور جمع آوری کمک های مردمی در میادین اصلی شهرها مستقر می شود.

 

شکوری نسب با اشاره به فعالیت 40 خانه هلال در روستاهای پرجمعیت بیان کرد: خانه های هلال و خانه های داوطلب در روستاها هم برای دریافت کمک های مردم روستاها به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور فعال است.

 

وی نیازهای اولویت دار مردم مناطق زلزله زده را پتو و انواع کنسرو اعلام کرد و افزود: مردم می توانند کمک های نقدی  را هم به شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر در بانک های ملی، ملت، صادرات، رفاه، مسکن، شهر، آینده و رسالت و یا از طریق کد دستوری #724* ارسال کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهارداشت: کمک های جمع آوری شده در کوتاه ترین زمان ممکن به غرب کشور ارسال می شود.

 

 زلزله ۷.۳ ریشتری که شامگاه یکشنبه (۲۱ آبان) استان کرمانشاه را لرزاند بیشترین خسارات را در شهرستان سرپل ذهاب داشته است.

 

نظر شما