شناسهٔ خبر: 22486935 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون درمان وزارت بهداشت : 116 مصدوم حادثه زلزله غرب کشور به تهران منتقل شد

تهران- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از انتقال 116 مصدوم حادثه زلزله شب گذشته غرب کشور به مراکز درمانی تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

قاسم جان بابایی شامگاه دوشنبه درجمع خبرنگاران در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران با بیان اینکه بر اثر این حادثه تاکنون نزدیک به هفت هزار تن مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شده اند؛ تصریح کرد: از تعداد 116 مصدوم انتقالی به تهران، 32 تن در بیمارستان امام خمینی (ره) و مابقی در بیمارستان های البرز، سینا و فیروزگر تهران بستری و تحت درمان قرار گرفتند.
به گفته وی، با توجه به ارایه خدمات پزشکی به حادثه دیدگان هم اکنون وضعیت عمومی مصدومین رضایت بخش گزارش شده است.
وی بیان داشت: با توجه به گزارشات دریافتی در مراکز درمانی استان همدان و کردستان ظرفیت برای پذیرش مصدومین این حادثه دلخرش وجود دارد.
آقاجانی افزود: با توجه به ترافیک جاده ها به منظور انتقال مصدومین به استانهای همجوار از 20 بالگرد برای جابجایی حادثه دیدگان استفاده شده است.

** بیمارستانهای صحرایی تا تثبیت شرایط درمانی در منطقه می مانند
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به آسیب های جدی بیمارستانهای سرپل ذهاب و قصر شیرین بیمارستانهای صحرایی در این منطقه تا تثبیت شرایط درمانی باقی می مانند.
وی افزود: بسیاری از مردم در چند روز آینده احتیاج به خدمات درمانی سرپایی دارند و همچنین با توجه به بروز بیماریهای عفونی، اسهال و سرما خوردگی به وجود بیمارستانهای صحرایی نیاز می باشد.
جان بابایی در باره پیش بینی آمار مصدومین حادثه زلزله گفت: این آمار قابل پیش بینی نیست و بر اساس آخرین اطلاعات، آوار برداری بخش زیادی از مناطق زلزله زده انجام شده و اکثر مصدومین جابه جا شده اند و به نظر نمی رسد آمار مصدومین از این تعداد بیشتر شود.
** اعلام آمادگی 500 پرستار برای اعزام به منطقه زلزله زده
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که در مرحله اول اعزام کادر پزشکی اعم از پرستار، پیراپزشک و پزشک 140 نفر به منطقه اعزام شدند، افزود: اکنون نیز نزدیک به 500 نفر از پرستاران برای اعزام اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: با توجه به بررسی شرایط منطقه زلزله زده در شیفت های بعدی کادر پزشکی به نوبت به منطقه اعزام می شوند تا فشار کار از روی دوش همکاران ما در کرمانشاه برداشته شود.

** از امکانات پزشکی اربعین برای مصدومین زلزله استفاده کردیم
جان بابایی در مورد ارسال تجهیزات و اقلام دارویی به منطقه زلزله زده گفت: لوازم مصرفی اعم از سرم، آنتی بیوتیک و وسایل عمل جراحی، تخت، برانکارد و وسایل مورد نیاز بیمارستانی را با پرواز ظهر ارسال کردیم.
وی ادامه داد: با توجه به مراسم اربعین در این منطقه از هفته های قبل کمبود بیمارستانهای قصر شیرین، کرمانشاه و ایلام جبران شده بود و بیمارستانها برای رفت و آمد زائرین تجهیز شده بود.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: از 28 اتوبوس آمبولانس و همچنین تعدادی بالگرد که برای خدمات دهی به زائرین مراسم اربعین در منطقه بودند، برای امداد مصدومین حادثه زلزله استفاده کردیم.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، تاکنون در این زمین لرزه 407 نفر جان باخته و6700نفر مصدوم شده اند.
پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.
اکنون مسوولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.
قرار است فردا رییس جمهوری به مناطق زلزله زده برود.
اجتمام**1193*1724*1933**
خبرنگار: حسن حیدری * انتشار: حسین فتح الهی

نظر شما