شناسهٔ خبر: 22473409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رجبی در گفتگو با شبستان:

اعزام ۹۰ پزشک متخصص از دانشگاه علوم پزشکی ارتش به مناطق زلزله زده/ارایه خدمات به ۵۰۰ مصدوم

خبرگزاری شبستان: فرمانده بهداشت و امداد ارتش با اشاره به اعزام ۶ تیم پزشکی متخصص به مناطق زلزله زده کشورمان گفت: بیمارستان صحرایی ارتش اولین بیمارستان مستقر در ساعات اولیه زلزله بود.

صاحب‌خبر -

دکتر جلیل رجبی، فرمانده بهداشت و امداد ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد اقدامات پزشکی و درمانی در مناطق زلزله زده به خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان گفت: از همان ساعات اولیه حادثه زلزله، اولین بیمارستان صحرایی که در منطقه استقرار یافت بیمارستان صحرایی ارتش بود. این بیمارستان در منطقه ای در میان قصر شیرین و مرز خسروی استقرار یافت و هم اکنون به فعالیت مداوای مصدومان می پردازند.

 

فرمانده بهداشت و امداد ارتش تصریح کرد: پس از حادثه زلزله از ساعات اولیه اعزام مصدومان از ارومیه به سرپل ذهاب انجام شد. همچنین یک بیمارستان صحرایی برای استقرار به منطقه سرپل ذهاب، پادگان ابوذر اعزام شد. یک بیمارستان صحرایی نیروی هوایی نیز برای استقرار به این منطقه اعزام شده است که در حال حاضر در نزدیکی مناطق زلزله زده است.

 

دکتر رجبی در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اعزام پزشکان متخصص از هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به این مناطق گفت: این هیئت پزشکی شامل ارتوپد، مغز و اعصاب، جراح عمومی، عفونی، اطفال، پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی ارتش هستند که به منطقه کرمانشاه اعزام شدند و در ستاد بحران مستقر می شوند و برحسب نیاز منطقه به سرپل ذهاب، قصر شیرین و مناطق آسیب دیده دیگر اعزام خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان 520 ارتش در منطقه زلزله زده در آماده باش کامل به سر می برند. همچنین بیمارستانهای ارتش در کل کشور آمادگی صددرصد برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله را دارند. بیمارستانهای سنندج، خرم آباد، همدان، نیز از آمادگی صددرصد برای انتقال بیماران از مناطق زلزله زده به این مراکز برخوردارند.

 

دکتر رجبی با بیان اینکه 6 تیم تخصصی برای مداوای آسیب دیدگان زلزله به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند، اظهار کرد: 6 تیم پزشکی دیگر نیز آماده اعزام به منطقه هستند که به محض اعلام نیاز به مناطق استان کرمانشاه اعزام می شوند. این تیمهای پزشکی مربوط به تمام نیروهای ارتش (هوایی، دریایی، زمینی، پدافند) هستند.

 

فرمانده بهداشت و درمان ارتش با بیان اینکه هر تیم اعزامی به منطقه شامل 15 نفر می شود، خاطرنشان کرد: دو تیم نیز از دانشگاه ارتش برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند. تمام ملزومات درمانی اعم از دارو، تجهیزات پزشکی برای درمان و مداوا نیز در ارتش تامین می شود و این مراکز درمانی تا زمان نیاز در منطقه مستقر خواهند بود.

 

دکتر رجبی تصریح کرد: تاکنون 250 مصدوم در پل ذهاب و 250 مصدوم در کرمانشاه در مراکز پزشکی ارتش خدمات درمانی دریافت کرده اند که برخی از این مصدومان ترخیص شده و برخی مداوایشان هنوز ادامه دارد. براساس آخرین آمار تا این لحظه 500 مصدوم از حادثه زلزله در بیمارستانها و مراکز درمانی ارتش خدمات درمانی دریافت کرده اند.

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما