شناسهٔ خبر: 22477579 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود (۲۲ آبان - از ساعت ۱۲ - ۱۴)

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاه ها در سطوح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

 

بخش اول؛ وضعیت استانهای زلزله زده

بخش دوم؛ آمار ارائه شده از تعداد جان باختگان زلزله قطعی نیست

بخش سوم؛ شرایط در مناطق زلزله زده تحت کنترل است

بخش چهارم؛ آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۲۰۷ نفر تاکنون

بخش پنجم؛ تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند

بخش ششم؛ آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۳۲۸ نفر

بخش هفتم؛ رئیس جمهور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود

بخش هشتم؛ معاینه ۳۲۸ جسد در کرمانشاه و آمار تفکیکی شهرستان‌ها

بخش نهم؛ آخرین تمهیدات ارتش در مناطق زلزله زده

بخش دهم؛ انتقال مصدومان زلزله به بیمارستان های تهران

 

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۴:۱۶
   آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۳۴۱ نفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ براساس آخرین آمار تا ساعت ۱۴:۱۶ دقیقه؛ آمار جان باختگان زمین لرزه ۷،۳ ریشتری غرب کشور ۳۴۱ تن اعلام شده است، ۵۹۵۳ نفر هم زخمی شده اند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۸
   سخنگوی سازمان انتقال خون: به گروه خونی O منفی بیشتر نیاز داریم

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: به گروه خونی O منفی بیشتر نیاز داریم.
بشیر حاجی بیگی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره تأمین خون مورد نیاز آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه افزود: با توجه به ذخایر مطلوب خون و فرآورده‌ها در کل کشور مطمئن هستیم که خون مورد نیاز آسیب دیدگان این زلزله حتماً تأمین خواهد شد.
وی گفت: در کشور ما سه تا چهار درصد مردم دارای گروه خونی O منفی هستند و نیاز به این گروه خونی بیشتر احساس می‌شود و در واقع باارزش‌ترین گروه خونی در مواقع سانحه گروه خونی O منفی است.
سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: بنابر این اولویت سازمان انتقال خون ایران برای تأمین خون افرادی هستند که دارای گروه خونی O منفی هستند و اولویت دوم ما افرادی هستند که دارای گروه خونی O مثبت اند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۸
   دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت (وضعیت اسکان زلزله زدگان) | دانلود
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۸
   حضور فرمانده ناجا در مناطق زلزله زده تا دقایقی دیگر

فرمانده نیروی انتظامی تا دقایقی دیگر در مناطق زلزله زده حضور می‌یابد.
سردار اشتری به همراه معاون عملیات پلیس به منظور بررسی و یاری رسانده همه جانبه خدمات امنیتی، انتظامی و ترافیکی تا دقایقی دیگر در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور خواهد یافت.

 
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۷
   دکتر پورفتح الله، رئیس سازمان انتقال خون: نگرانی کمبود خون نداریم | دانلود

 

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۴
   دکتر حضرتی، معاون پرستاری: آماده باش پرستاران در بیمارستان‌ها | دانلود

 

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۲
   قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت: انتقال مصدومان به بیمارستان‌های مجاور | دانلود
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۱
   دستور رئیس دانشگاه آزاد به واحد‌های این دانشگاه برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان زلزله دیشب، از مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی غرب کشور خواست، ضمن آماده‌باش کامل، امکانات موجود را در اختیار آسیب‌دیدگان این حادثه تلخ قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در پیام دکتر فرهاد رهبر آمده است:
حادثه اندوه بار زلزله شدید استان‌های غرب کشور که موجب جان باختن و مجروح شدن عده‌ای از هموطنان عزیزمان شد، موجب تأسف و تأثر گردید. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و زلزله‌زده، از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این مصیبت، غفران الهی و برای خانواده‌های آنان صبر جزیل و برای مجروحان این حادثه غم بار شفا و بهبودی عاجل مسألت دارم.
با توجه به عواقب این حادثه، ضرورت دارد مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی غرب کشور ضمن آماده‌باش کامل در کنار نیرو‌های امدادی، امکانات موجود را در اختیار آسیب‌دیدگان این حادثه تلخ قرار دهند.
واحد‌های منطقه غرب کشور گزارش اقدامات انجام‌شده و همکاری با نیرو‌های امدادی را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۳۴
   مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران: ۳ برابر ایام عادی اهدای خون داشتیم

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: بدنبال وقوع زلزله در غرب کشور، از ساعت اولیه صبح امروز شاهد افزایش ۳ برای اهدای خون از سوی شهروندان بوده ایم.
سید مرتضی طباطبایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در سازمان انتقال خون افزود: جمعیت زیادی در صف‌ها هستند که هنوز موفق به اهدای خون نشده اند و حضور جمعیت در صف‌ها نسبت به روز‌های عادی ۵ برابر شده است.
وی گفت: در حال حاضر ذخایرخونی کشورمان مطلوب است، اما از آنجا که گروه خونی O. منفی دهنده عمومی است در چنین حوادثی از مردمی که این گروه خونی را دارند دعوت می‌شود همیاری کنند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۲۱
   استقرار ۱۶ تیم واکنش سریع هلال احمر در مناطق آسیب دیده

معاون عملیات امداد ونجات هلال احمر گفت: ۱۶ تیم واکنش سریع در حال جستجوی مناطق آسیب دیده زلزله غرب کشور هستند.
فتحی با اشاره به اینکه به محض وقوع زلزله با توجه به شدت حادثه تیم‌های عملیات شبانه به منطقه اعزام شدند افزود: تیم‌های عملیاتی از استان‌های مجاور نیز به صورت مستقیم در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند.
وی با اشاره به اینکه تا ساعت ۱۰ امروز ۱۱۴ زلزله که بزرگترین آن ۴ و شش دهم ریشتر بود گزارش شده است، گفت: نیرو‌های امدادی در استان‌های معین و همجوار کرمانشاه به منطقه گسیل داده شده است.
فتحی جستجو، نجات، اسکان و تغذیه اضطراری را از برنامه‌های حمایتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ فروند بالگرد به منطقه اعزام شده است.
وی افزود: ۱۲۵ نفر نیز از طریق عملیات هوایی به بیمارستان‌ها منتقل شده اند.
فتحی گفت: مرکز کنترل عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی در حال مدیریت سانحه است.
وی با اشاره به اعزام ۳۱ تیم سگ‌های زنده یاب به منطقه گفت: ۴۱ تیم آواربرداری تخصصی، ۹ تیم درمان اضطراری، ۴۰ دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شده است.
فتحی با اشاره به برودت هوا در منطقه افزود: بالغ بر ۲۲ هزار تخته چادر و ۵۶ هزار تخته پتو، اقلام امدادی و مواد غذایی برای اسکان آسیب دیدگان به منطقه ارسال شده است.
وی با اشاره به وسعت منطقه و وجود ۵۲۶ روستا در شعاع عملیاتی زلزله غرب کشور گفت: بالگرد‌ها در حال بررسی روستا‌های نیازمند به کمک هستند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۲۰
   مدیر مسکن و ساختمان استان کرمانشاه: تخریب‌ها گسترده بوده و مختص به مساکن مهر نمی‌شود

مدیر مسکن و ساختمان استان کرمانشاه گفت: زلزله اخیر بسیار قوی بوده و تخریب‌ها تنها به مساکن مهر ختم نشده است.
در پی وقوع زلزله اخیر در شهرستان‌های غربی استان و خسارت‌های وارده به مساکن مهر تخریب‌ها بر اثر زلزله گسترده بوده و مختص به مساکن مهر نمی‌شوددر این شهرستانها، وزیر راه و شهرسازی دستور تشکیل کمیته بازرسی و سرکشی ویژه بازرسان این وزارت خانه را صادر کرد.
اکیپ اداره کل مسکن و ساختمان این وزارت خانه هم اکنون در راه این شهرستان‌ها است تا طی بازدید ویژه این اخبار را بررسی و به وزیر گزارش کند.
غفوری مدیر مسکن و ساختمان استان کرمانشاه اعلام کرد زلزله اخیر بسیار قوی بوده و تخریب‌ها تنها به مساکن مهر ختم نشده است و بسیاری از منازل روستایی و شهری مورد تخریب قرار گرفته است، اما با این وجود حسب دستور وزیر طی کارگروهی ویژه این اخبار مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به ایشان گزارش داده خواهد شد.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۱۶
   اعلام شماره حساب کمیته امداد برای کمک به مردم زلزله زده

 شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۹ نزد بانک ملی شعبه ارشاد آماده دریافت کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله زده است.
رییس اداره روابط عمومی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: کمیته امداد آمادگی دارد کمک‌های مردمی به ویژه مواد غذایی و وسایل گرمایشی همانند پتو را از خیران دریافت و در میان خانوار‌های آسیب دیده توزیع کند.
حسینی فر با بیان اینکه خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را نیز به مردم آسیب دیده زلزله زده اهدا کنند، عنوان کرد: هم اکنون شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۹ نزد بانک ملی شعبه ارشاد آماده دریافت کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله زده است.
وی با بیان اینکه تمامی امدادگران این نهاد آماده امدادرسانی به مناطق زلزله زده و توزیع کمک‌های مردمی هستند، تاکید کرد: کمک‌های مردمی در اسرع وقت به دست مردم مناطق زلزله زده خواهد رسید.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۱۵
   آمار کشته شدگان زلزله کرمانشاه به ۳۲۸ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور از افزایش آمار کشته شدگان زلزله دیشب کرمانشاه به ۳۲۸ نفر خبر داد.
بهنام سعیدی با اشاره به افزایش آمار کشته شدگان زلزله کرمانشاه گفت: طبق آخرین آمار ۳۲۸ نفر از هموطنان مان در حادثه شب گذشته جان خود را از دست دادند و ۳ هزار و ۹۵۰ نفر مجروح شده اند.
وی ادامه داد: پس از آواربرداری به محض اینکه مجروحی از زیر آوار پیدا شود اقدامات درمانی آنان آغاز می‌شود و به بیمارستان‌ها اعزام و در صورت نیاز به پایتخت انتقال می‌یابند.
سعیدی درباره منطقه‌ای که بیشترین جان باختگان و تخریب را دارد گفت: استان کرمانشاه بیشتر کشته شدگان و مجروحین و تخریب ساختمان‌ها را در حادثه دیشب داشته است.
سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران افزود: از همان ابتدای حادثه شب گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و تا بامداد امروز ادامه داشت؛ در حال حاضر وزیر کشور به همراه وزیر بهداشت و تعدادی از افراد در نهاد ریاست جمهوری و هلال احمر در حال عزیمت به منطقه هستند.
سعیدی گفت: استان‌های همجوار استان کرمانشاه از لحاظ خدمات رسانی، امکانات و نیروی انسانی اعلام آمادگی کرده اند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۱۱
   معاون وزارت بهداشت: تیم‌های بهداشتی در آماده باش هستند

معاون بهداشت وزارت بهداشت از تشکیل تیم بحران متشکل از مدیران ستادی بلافاصله در پی وقوع حادثه زلزله در مناطق غربی کشور در همان ساعات اولیه خبر داد و گفت:: تیم بهداشتی نیز هماهنگی‌های خود را به طور ویژه انجام داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، دکتر علیرضا رئیسی افزود: موضوعات جابه جایی، اسکان جدید هموطنان زلزله زده، غذا و کنترل آب و بهداشت محیط جزو مباحث مهمی است که تیم‌های ویژه در این خصوص اعزام شده است.
وی با بیان این که موضوع مراقبت از مادران باردار، شیرده، نوزادان، کودکان و بهداشت روان از اولویت‌های تیم بهداشتی است، گفت: با استان‌های همجوار هماهنگی صورت گرفته است و تیم‌های بهداشتی درآماده باش هستند.
به گفته رئیسی، نگرانی‌ها در حوزه بهداشت و اسکان افراد آسیب دیده است.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۱۱
   مصاحبه اختصاصی با سخنگوی سازمان مدیریت بحران در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی | دانلود
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۲:۰۰
   حضور مردم در رابطه با اهدای خون برای کرمانشاه

حضور مردم در رابطه با اهدای خون برای کرمانشاه حضور مردم در رابطه با اهدای خون برای کرمانشاه حضور مردم در رابطه با اهدای خون برای کرمانشاه
 
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۱:۵۸
   پیام تسلیت رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی وقوع زلزله در غرب کشور

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی ضمن تسلیت به خانواده های داغدیده و آرزوی صحت و سلامت برای مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه از مسؤولان خواست همه اقدامات لازم را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بکار گیرند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از مجلس خبرگان رهبری، متن پیام حضرت آیت الله جنتی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه زلزله در مناطق غربی کشور بویژه استان کرمانشاه و جان باختن و مجروح شدن و وارد آمدن خسارات مادی به جمعی از هموطنان عزیز در استان کرمانشاه، موجب تألم و تأثر گردید.
اینجانب ضمن همدردی با خانواده های داغدار و آرزوی سلامت و صحت برای بازماندگان و آسیب دیدگان، از خداوند متعال علو درجات را برای مرحومین و شفاء و سلامت را برای مصدومین و مجروحین این حادثه مسئلت می نمایم و از مسؤولین اجرایی و دست اندرکاران ستاد بحران کشور و نیز نیروهای زحمتکش امدادی می خواهم با تمام امکانات به کمک مردم شریف استان کرمانشاه که از این امر آسیب دیده اند بشتابند تا گوشه ای از آلام این هموطنان عزیز کاسته شود بعون الله تعالی.
احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۱:۵۴
   وزیر ارتباطات: مولد برق اضطراری به مناطق زلزله زده ارسال می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارسال مولد برق اضطراری برای سایت‌های تلفن همراه در مناطق زلزله زده خبر داد.
آذری جهرمی با انتشار توییتی، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان زلزله شب گذشته اظهار کرد: متاسفانه با ادامه قطعی برق در برخی مناطق باتری ذخیره سایت‌های موبایل در این مناطق در حال اتمام است.
وی خاطر نشان کرد: همکاران در حال ارسال مولد برق اضطراری برای سایت‌های تلفن همراه در مناطق زلزله زده اند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۱:۴۵
   اعلام جان باختگان زلزله به تفکیک مناطق

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار اعلام شده تعداد جانباختگان زلزله به تفکیک مناطق مختلف را اعلام کرد.
سعیدی آخرین آمار را به این شرح اعلام کرد:

کرمانشاه ۱۰
جوان رود ۳
کردند دلاهو ۱۴
سرپل ذهاب ۲۳۶
ثلاث بابا جانی ۱۵
اسلام آباد غرب ۲۲
قصرشیرین ۲۸

در مجموع ۳۲۸ نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده اند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۱:۴۲
   مردم زیر آوار مانده | دانلود
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۱:۳۴
   رئیس جمهوری: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود

رئیس جمهور در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان های غربی کشور، به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه، تصریح کرد که دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاه ها در سطوح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، متن پیام آقای روحانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثۀ زلزله در سطح وسیعی از استان ­های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز گردید، موجب تأثر همگانی و اندوه فراوان شد.
از ابتدای وقوع این حادثه دردناک و در تماس مستمر با استاندار کرمانشاه و وزیر کشور دستورات لازم برای امدادرسانی و نجات آسیب دیدگان داده شد، و معاون اول رئیس جمهور نیز ماموریت یافت با نظارت و مدیریت عالی، کلیه امکانات کشور در بخش های دولتی، عمومی، نظامی و نهادهای مردمی را در این جهت هماهنگ و بسیج نماید. در عین حال لازم است تمام دستگاه های مسئول و امدادی در این استان ها و استان های همجوار، با همکاری حداکثری و در اختیار گذاردن همه امکانات موجود، نسبت به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب دیدگان اقدام کنند.
از صمیم قلب با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان این حادثه همدردی می کنم و از درگاه خداوند متعال برای جانباختگان رحمت واسعه، برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای هموطنان مصیبت دیده صبر و سلامتی مسألت دارم.
دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاه ها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۱:۳۳
   همه محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: هم اکنون تمامی راه‌های استان کرمانشاه باز بوده و تردد در آن‌ها جریان دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، بهمن خسروانی با بیان اینکه براثر زلزله شب گذشته برخی از محور‌های مواصلاتی در غرب استان مسدود شده بود، گفت: با تلاش نیرو‌های راهداری محور‌های مسدود از ساعات ابتدایی صبح امروز بازگشایی شد.
وی از مردم و رانندگان خواست تا حتی الامکان به مناطق زلزله زده و کوهستانی که امکان ریزش وجود دارد سفر نکنند تا نیرو‌های راهداری بهتر و سریعتر بتوانند کار امدادرسانی را انجام دهند.  

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۱:۳۲
   قاضی زاده هاشمی: در خدمت رسانی به مصدومان زلزله اخیر با کمبود خاصی مواجه نیستیم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قبل از عزیمت به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: در ارائه خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی به مصدومان زلزله کرمانشاه در حال حاضر با کمبود خاصی روبرو نیستیم.
سید حسن قاضی زاده هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حاشیه بازدید از ستاد بحران این وزارتخانه ضمن تسلیت به بستگان درگذشتگان زلزله کرمانشاه افزود: از ساعات اولیه این حادثه نیرو‌های ما از تهران و مراکز استان‌ها به مناطق آسیب دیده از زلزله اعزام شدند و در ساعت ۲ بامداد استقرار یافتند.
وی با اشاره به اهمیت اورژانس‌ها و کیفیت مناسب بیمارستان‌ها در حوادث اینچنینی تأکید کرد و گفت: بیمارستان‌های ما در چند شهر از این حادثه آسیب دیدند و تا این لحظه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم پذیرش شده اند که ۲ هزار و ۱۸۰ نفر از آن‌ها مرخص شدند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تعداد زیادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و ۲۰ بالگرد برای انتقال مصدومان به منطقه اعزام شده اند و ۳ هواپیما مخصوص انتقال مصدومان به استان‌های همجوار به کرمانشاه اعزام شده است.
وی ادامه داد: در تهران هر سه دانشگاه علوم پزشکی آماده پذیرش مصدومان هستند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: کار باید در محل انجام شود و تعداد زیادی از پرستاران و پرسنل به منطقه اعزام شدند.
وی ادامه داد: امیدواریم حجم خسارات زیاد نباشد که البته به نظر می‌رسد کم نیست.
قاضی زاده هاشمی گفت: تلاش بر این است که مداوا و امدادرسانی به مصدومان در منطقه صورت گیرد.
وی افزود: بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده در حال استقرار است و نیرو‌های داوطلب به منطقه اعزام شده اند.
وزیر بهداشت با اشاره به دشوار بودن کار آواربرداری گفت: پس از انجام این مرحله کار خدمت رسانی به مصدومان وارد مرحله جدیدی خواهد شد.
وی ادامه داد: به طور معمول مسائل بهداشتی دو سه روز پس از حادثه مورد توجه قرار می‌گیرد که با توجه به تجارب قبلی این عملیات در مسیر مناسبی قرار دارد.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۱:۲۴
   شهرداری تهران ۴۰ هزار پتو و ۲ کانتینر مواد غذایی به سرپل ذهاب ارسال کرد

معاون­ خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اعزام تجهیزات مورد نیاز به مناطق زلزله زده از سوی شهردار تهران گفت: 2 تریلی آب معدنی، 4آمبولانس شرکت شهر سالم، 2 کانتینر­ مواد غذایی، 10 آمبولانس از بهشت زهرا، 160 چشمه سرویس بهداشتی، 4 دستگاه بیل مکانیکی و 40 هزار پتو، چادر گروهی­ و همچنین دارو به سرپل ذهاب ارسال شد.
مجتبی یزدانی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما­ با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور شهردار تهران طی تماس تلفنی با مسئولان استانی اطلاعات کامل را دریافت­ کرد و هماهنگی های لازم را انجام داد.
معاون خدمات شهری شهر تهران افزود: شهرداری تهران با همه مسئولان ذی ربط از جمله استاندار تهران ، معاون عمرانی استانداری تهران، مدیرکل دفتر فنی استانداری، ستاد حوادث استان و همچنین رییس سازمان مدیریت بحران کشور همکاری داشته و در جریان آخرین اقدامات قرار گرفت.
وی با بیان اینکه اورژانس شرکت شهر سالم با هماهنگی وزارت بهداشت با همه امکانات در محل حاضر می شوند، ادامه داد: این در حالی است که داروهایی همچون سرم ، آنتی بیوتیک و داروهای ضد کزار، اعصاب و روان به سرپل ذهاب ارسال شد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: یک اکیپ آتش نشانی به همراه وسایل ضروری و سبک همچون قیچی و وسایل آهن بری برای آواربرداری اعزام شدند که همه این اعزام ها با هماهنگی استاندار کرمانشاه و معاون عمرانی و حوادث استانداری و شهرداری سرپل ذهاب صورت گرفته است که در نهایت تا 5 عصر امروز وسایل به محل حادثه می رسند. 

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۱:۲۳
   پزشکیان: اعزام تیمی از چهار کمیسیون تخصصی مجلس به مناطق زلزله زده غرب کشور

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اعزام قریب الوقوع نمایندگانی از چهار کمیسیون عمران، شوراها، بهداشت و اجتماعی به مناطق زلزله زده خبر داد.
مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 22 آبان) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت حادثه تلخ زمین لرزه غرب کشور گفت: همانطور که دکتر لاریجانی دستور داد قرار است نمایندگانی از دو کمیسیون عمران و شوراها برای بررسی وضعیت به منطقه زلزله زده غرب کشور اعزام شوند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهارداشت: روسای دو کمیسیون بهداشت و اجتماعی نیز باید تیمی برای اعزام به مناطق زلزله زده جهت بررسی وضعیت سلامت جسمانی و روانی مردم منطقه مشخص کنند.

نظر شما