به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان لرستان، سید موسی خادمی در جلسه شورای آموزشوپرورش لرستان که امشب در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود : تربیت نیروی دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت جامعه مؤثر است اما مشکل امروز لرستان وجود نیروهای تحصیل کرده نیست بلکه تربیت نیروی مهارتی و فنی است.
وی خاطر نشان کرد: چون کنکور نمادی از موفقیت آموزش و پرورش است بیشتر مورد توجه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و نخبگان قرار می گیرد . خادمی بر این نکته تاکید کرد که چون وضعیت استان در مقایسه با سایر استان ها مشخص می شود ؛ لازم است مشکلات به دقت شناسایی و تحلیل شوند .
وی ادامه داد : باید تلاش کنیم که مشکلات موجود در این حوزه را تا جایی که ممکن باشد رفع کنیم،. استاندار لرستان در ادامه افزود: برخی از مشکلات ملی است و حل و فصل آنها بر عهده ما نیست و ما تنها توانایی ارائه پیشنهاد در زمینه رفع آنها را داریم.
خادمی تصریح کرد: برخی مشکلات هم به ساختار استان برمی گردد مانند ضعف مالی و مشکلات اقتصادی ، عدم توسعهنیافتگی ، کمبود ظرفیت های دانشگاهی ، مشکل ظرفیت های بومی مراکز دانشگاهی و تراکم بیشتر دانش آموزان دختر به ویژه در مناطق روستایی و عشایری که نوعی سخت گیری در انتخاب رشته وجود دارد .
وی در ادامه تاکید کرد: آموزشوپرورشی که ترکیب جمعیت شهری آن بیشتر باشد نسبت به آموزشوپرورش عشایری و روستایی موفق است، چراکه ترکیب جمعیت عشایری و روستایی سبب ایجاد محدودیتهایی میشود.
خادمی بابیان اینکه باید برای رفع مشکلات برنامهریزی شود، خاطرنشان کرد: بهعنوانمثال میتوان در یک برنامه بلندمدت در راستای ارتقا نمرات نهایی دانشآموزان تلاش کرد که این امر نیز در قبولی کنکور مؤثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: برخی مشکلات ایجادشده هم به موارد داخلی آموزشوپرورش از جمله صلاحیت های علمی و مهارتی معلمان بازمیگردد.
استاندار لرستان ادامه داد: باید هدف گذاری درستی در آموزشوپرورش صورت گیرد و تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها رشد شاخص های مختلف در بازه های زمانی مختلف در دستور کار قرار گیرد .
در ادامه استاندار لرستان با تشکیل کارگروه های مختلفی برای حل مشکل انشعاب مدارس نوساز و برنامه عملیاتی رشد آموزشی مدارس موافقت کرد.