شناسهٔ خبر: 22367641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شورای امنیت خشونت علیه مسلمانان روهینگیا را به شدت محکوم کرد

خبرگزاری شبستان: شورای امنیت سازمان ملل از دولت میانمار خواست تا به اقدامات نظامی و خشونت ده ساله خود در راخین که منجر به آواره شدن بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی از کشورشان شده است، پایان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی استار»،شورای امنیت سازمان ملل از دولت میانمار خواست،استفاده بیشتر از نیروی نظامی در ایالت راخین را متوقف کند.

سازمان ملل در 10 هفته گذشته،خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین را محکوم و آن را نمونه بارز پاکسازی قومی توصیف کرده است.

شورای امنیت روز گذشته،نگرانی عمیق خود را از نقض حقوق بشر در ایالت راخین که نیروهای امنیتی میانمار مسبب آن هستند،اعلام کرد.

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است:شورای امنیت سازمان ملل از دولت میانمار می خواهد دست از سرکوب نظامی در ایالت راخین بردارد،حکومت قانون را به کار بگیرد و اقدامات فوری مطابق با وظایف و تعهداتش برای احترام به حقوق بشر انجام دهد.

این بیانیه می افزاید:شورای امنیت بر مهم ترین مسئولیت دولت میانمار برای احترام به مردم این کشور از طریق احترام به حکومت قانون و حمایت از حقوق بشر،تاکید دارد.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین بر اهمیت انجام تحقیقات شفاف درباره نقض حقوق بشر در ایالت راخین تاکید کرد و خاطرنشان کرد که دولت میانمار باید با همه دستگاه های سازمان ملل برای دستیابی به این هدف همکاری کرده و از همه مکانیسم ها و ابزار لازم در این زمینه استفاده کند.

این شورا همچنین نسبت به وخیم تر شدن وضعیت انسانی در ایالت راخین هشدار دارد و تصریح کرد که افزایش تعداد مهاجران موجب ایجاد بی ثباتی در منطقه شده است.

 

 

نظر شما