شناسهٔ خبر: 22340537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اين خبر به روز مي شود؛

واژگوني مرگبار اتوبوس بعد از تونل دوگل سواد كوه/ اتوبوس در عمق 12 متري دره سقوط كرد/ اسامي مصدمان حادثه اعلام شد

ساعاتي قبل و در استان مازندارن، بعد از تونل دوگل شهرستان سوادكوه،‌يك اتوبوس مسافربري به عمق 12 متري دره سقوط كرد. در حال حاضر اورژانس استان مازندران و نيروهاي جمعيت هلال احمر شهرستان سوادكوه در حال امداد رساني به قربانيان حادثه هستند.

صاحب‌خبر -
واژگوني مرگبار اتوبوس بعد از تونل دوگل سواد كوه/ اتوبوس در عمق 12 متري دره سقوط كرد/  هنوز آمار دقيقي از تعداد جانباختگان در دست نيست
 ساعاتي قبل و در استان مازندارن، بعد از تونل دوگل شهرستان سوادكوه،‌يك اتوبوس مسافربري به عمق 12 متري دره سقوط كرد. در حال حاضر اورژانس استان مازندران و نيروهاي جمعيت هلال احمر شهرستان سوادكوه در حال امداد رساني به قربانيان حادثه هستند. 
 
به گزارش «تابناك»، سرهنگ علیرضا قدمی فرمانده پلیس راه مازندران دقايقي قبل از واژگونی اتوبوس در پیچ دوگل محور سوادکوه خبرداد و افزود: هنوز از تعداد کشته و مصدومان حادثه اطلاع دقيقي در دست نيست.

 رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه نیز گفت: اتوبوس به عمق ۱۲  متری دره پس از تونل دوگل سقوط کرد و هم اينك مصدومان در حال انتقال به بیمارستان زیراب هستند.

زکریا اشکپور سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مازندران  در رابطه با جزئيات اين حادثه به «مهر» گفت: در  ساعت ۱۸:۴۶ خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام  شد و  آمبولانس های پایگاه های اورژانس ورسک، پلسفید، زیراب و یک آمبولانس پشتیبان و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از ساری، به همراه دو دستگاه آمبولانس از پایگاه های فیروزکوه و ۳ دستگاه آمبولانس از هلال احمر به محل حادثه در منطقه دوگل اعزام شدند.
 
 اخبار تكميلي اين حادثه اعلام مي شود
 
جزئياتي بيشتر از كيفيت امدادرساني به حادثه ديدگان
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۳:۴۴
جزئيات بيشتر از كيفيت امداد رساني به حادثه ديدگان را مي توانيد در اين ويدئو به همراه تصاويري از محل حادثه ببينيد. تصاوير به خوبي تلاش نيروهاي امدادي و البته مزاحمت هاي مردمي كه كار امداد رساني را با دشواري همراه كرده است، نشان مي دهد.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_796570" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/744607/796570?width=400&height=300"></script></div>
 
مزاحمت هاي مردمي در امر خدمت رساني
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۳:۴۰
گزارش هاي رسيده از محل حادثه حكايت از اين دارد كه مزاحمت هاي برخي اهالي منطقه و نيز رانندگان عبوري كه در محل اجتماع كرده اند، فرايند امداد رساني را با سختي هايي همراه كرده است. در اين شرايط كه ارتفاع سقوط و نيز تاريكي هوا به خودي خود امداد رساني را سخت كرده است، اين پديده تكراري نيز حاشيه غم انگيز سانحه امشب است.
اسامي مصدومان حادثه اتوبوس اعلام شد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۳:۰۶
 رئیس اورژانس مازندران در گفت و گويي كوتاه با رسانه ها، اسامي مصدومان حادثه اتوبوس را به شرح زير اعلام كرد:
 
مریم براری، پارمیس آزموده، مهرانه مصطفوی، سید حسین موسوی، موسی محمدخانی، فاطمه و صفیه کوهکن، آتنا حسن‌پور، حسن حسنی، محمود فرجی، علی زارعی، عبدالعزیز صحنه، اعظم جهان تیغ، عشرت فصلی، اقبال صارانی، حسن زمانی، جلال غفاری، مهدی کهنسال، عبدالرحمان آرش، فاطمه حسینی، رضا آهنگر، عیسی جهان تیغ و معصومه حسن‌پور

گفتني است هنوز هویت یکی از زخمی‌ها مشخص نشده است.
جزئياتي بيشتر از روند امداد رساني به حادثه ديدگان اتوبوس تهران-گنبد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۲:۳۸
ابراهیم تاجیک نوری سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مازندران،، در  رابطه با جزئيات بيشتر حادثه اتوبوس گفت: در پی حادثه واژگونی اتوبوس ولوو در سوادکوه و درخواست همکاران ما در جمعیت هلال احمر استان مازندران ۳ تیم امدادی شامل ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو ست به همراه ۴ نفر پرسنل و ۷ نجات گر از فیروزکوه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: یک مصدوم این حادثه توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان تهران به بیمارستان فیروزکوه منتقل شد.

بر اساس این گزارش، به گفته سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مازندران، ساعت ۱۸:۴۶ خبر واژگونی اتوبوس ولوو به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام  شده است و تاکنون در این حادثه ۱۲ نفر کشته شدند و  ۱۹ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.
اولين تصاوير منشتر شده از محل واژگوني اتوبوس تهران-گنبد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۱:۴۳
اولين تصاوير منشتر شده از محل واژگوني اتوبوس تهران-گنبد حكايت از شرايط تلخ و غم انگيز سانحه است.
 
 
دليل سانحه اعلام شد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۱:۲۴
بررسي هاي پليس راهور و كارشناسان حاضر در محل حادثه حكايت از اين مهم دارد كه بريدن ترمز اتوبوس دليل اصلي سانحه است. بر اين اساس به نظر ضروريست با واحدهاي مرتبط كه پيش از حركت مجوزهاي لازم را صادر كرده اند، بر اساس قانون برخورد شود.
جزئياتي دقيق از آمار قربانيان حادثه
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۱:۱۰
بر اساس اطلاعات رسيده، كشته شدن 12 نفر از مسافران اتوبوس تهران-گنبد تا كنون تأييد شده است و همچنين 23 نفر از مسافران نيز مصدوم شدند.
گفتني است، دو نفر از جان باختگان اين حادثه زير 4 سال سن داشتند.
جزئيات حادثه از زبان سرپرست اورژانس كشور
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۵
در ادامه جزئیات حادثه سقوط اتوبوس در محور فیروزکوه با دستکم ۱۴ کشته و ۱۸ مجروح را از زبان کولیوند سرپرست اوژانس کشور مي شنويد.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_796464" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/744607/796464?width=400&height=300"></script></div>
 
مبدأ دقيق اتوبوس حادثه ديده اعلام شد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۲
این اتوبوس ساعت سه بعدازظهر از تعاونی هفت ترمینال تهرانپارس تهران در حال بازگشت به گنبد کاووس بود که به علت ناتوانی راننده در کنترل خودرو  و بريدگي ترمز به داخل دره سقوط کرد.
مبدأ و مقصد اتوبوس مشخص شد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۰
بر اساس اطلاعات رسيده مبدأ اين اتوبوس تهران و مقصد آن گنبد بود.
دست كم 14 نفر از مسافران كشته شدند
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۰
اخبار رسيده حكايت از عمق فاجعه دارد و دست كم 14 نفر از مسافران اين اتوبوس جان باختند.
اتوبوس به عمق 12 متري سقوط كرد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۱۵
رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه ضمن تأييد اين حادثه، گفت: اتوبوس به عمق ۱۲  متری دره پس از تونل دوگل سقوط کرده است و كار امداد رساني به دليل تاريكي شب و ارتفاع زياد به سختي در جريان است.
 

نظر شما