شناسهٔ خبر: 22255926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

شهدا، حاضر و ناظر اعمال هستند

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: شهدا، حاضر و ناظر اعمال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان البرز، علي باقر زاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در یادوراه شهید البرزی، تنها شهید سواد آموزی استان گفت: شهدا حاضر و ناظر اعمال و دستگیر همه حاضران در این جلسه هستند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: در برگزاری مراسمات مختلف مربوط به شهدا دغدغه‌ای وجود ندارد، چرا که گردانندگان اصلی خود شهدا هستند و جلسات با شکوه هرچه بیشتر برگزار شده و به برکت وجود شهدا نسیم بهشتی همواره دراین مجالس درحال وزیدن است که بهره اصلی را شرکت کنندگان  در این مجالس می‌برند.

وي با بیان خاطراتی از شهدا و خانواده ایشان گفت:مستند کردن این ذخیره بزرگ فرهنگی(خانواده شهدا و جانبازان) بسیار مهم و با اهمیت است و از دست دادن آنها شاید خسارت جبران ناپذیر در عرصه فرهنگی است.

باقرزاده گفت: سه پدیده از ابتدای خلقت بشر باعث خسران و اذیت ایشان شده.یکی جهل و نادانی است. دومی فقر و گرسنگی است و سومی جنگ است که این سه موضوه در ارتباط با یکدیگر بوده بطوریکه جهل و نادانی علت بسیاری از جنگ هاست.وقتی جنگ اتقاف می افتند به دنبال آن خسارت ناشی از جنگ و در ادامه جامعه دچار فقر خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: وظیفه ما امروزه شناخت سرمایه عظیم ارزش های دفاع مقدس و حفظ و مستندکردن آنها و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت  در جامعه است.جائیکه شهدا وظیفه خود را شناختند و درعمل آن در صحنه ماندند و امروز ما ادامه دهنده راه آنها هستیم و این امر مستلزم تشخیص درست و عمل کردن به وظایف خود به نحو مطلوب است.

وي با بیان جمله‌ای از مقام معظم رهبری مبنی بر فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست گفت:کم توجهی از عمد به شهدا مرز خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

نظر شما