شناسهٔ خبر: 22110383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کسب رتبه 15 دانشگاه بیرجند در بین دانشگاههای کشور + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

دانشگاه بیرجند در ارزیابی های مختلف داخلی و خارجی در بین دانشگاههای کشور، رتبه 15 را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه بیرجند در نشست خبری با اشاره به افزایش تعداد مقالات داخلی و خارجی در این دانشگاه گفت: تعداد مقالات علمی – پژوهشی داخلی دانشگاه بیرجند از 403 مقاله در سال 82 به 599 مقاله در سال 95 رسیده همچنین در سال 95، 60 مقاله در همایشهای خارجی و 741 مقاله در همایشهای داخلی ارائه شده است.
خلیلی از آمادگی دانشگاه برای اجرای طرحهای پژوهشی کلان با حمایت مالی در استان خبر داد و افزود: این طرحها می تواند در حوزه های مختلف همچون محصولات استراتژیک استان، آب و سنگهای معدنی باشد.
وی با اشاره به اعزام 6 نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه برای تدریس زبان فارسی و دوره های کوتاه مدت به دانشگاههای خارج از کشور  گفت: امسال برای اولین بار 4 دانشجوی تحصیلات تکمیلی خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بصورت بورسیه در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند.
رئیس دانشگاه بیرجند در خصوص افزایش دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در طی سالهای 95 و 96 گفت: در این دو سال تعداد دانشجویان مقطع دکترا به 500 نفر و تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به بیش از 3 هزار نفر رسیده همچنین هم اکنون 2 پسا دکتری در دانشگاه بیرجند مشغول پژوهش هستند که امیدورایم به 5 نفر افزایش یابد.
وی با اشاره به کاهش بودجه پژوهشی دانشگاه در سالهای اخیر گفت:کاهش اعتبارات به خوبی خود را در طرحهای پژوهشی نشان داده است که امیدورایم این اعتبارات افزایش یابد.
رئیس دانشگاه بیرجند از کاهش تقاضای تحصیل در دانشگاههای کشور خبرداد و گفت: گسترش بیش از حد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در سالهای اخیر و توجه نکردن به کیفیت آموزشی در برخی مواقع باعث کاهش تقاضای تحصیل در دانشگاهها شده است.

 

نظر شما