شناسهٔ خبر: 22107402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امارات یک شرکت نزدیک به استیو بنن را علیه قطر به خدمت گرفته است

71592

سایت خبری "مک‌ کلاچی" آمریکا نوشت، امارات برای هدف قرار دادن قطر از طریق شبکه‌های اجتماعی، یک شرکت آمریکایی را که با استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید روابط عمیقی دارد، به کار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این سایت خبری گزارش داد، پس از برکناری استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سمتش در کاخ سفید، امارات از این شرکت درخواست کمک کرده و ۳۳۰ هزار دلار برای هدف قرار دادن قطر در پایگاه‌های فیس‌بوک، توئیتر و دیگر شبکه‌های مجازی پرداخت کرده است.

گزارش مذکور حاکی از این است که این شرکت وابسته به شرکت مادری است که شرکت "کمبریج آنالتیکا" نیز متعلق به این شرکت مادر است. ترامپ در جریان کمپین ریاست جمهوری خود برای ارسال پیام‌های آنلاین از شرکت مذکور کمک گرفته بود.

بنا بر بیانیه مالی منتشر شده، بنن زمانی که فعالیتش را در کاخ سفید آغاز کرد، در شرکت کمبریج آنالتیکا سهامی به ارزش حدود یک تا پنج میلیون دلار داشت که احتمال می‌رفت پس از آغاز کار در کاخ سفید سهامش را بفروشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که نشان دهد او این کار را انجام داده است.

طبق گزارش مک کلاچی، بنن که همچنان یکی از مشاوران نزدیک ترامپ است، با مقامات اماراتی به صورت پنهانی ارتباط دارد.

بنا به گزارش این پایگاه، بنن ماه میلادی گذشته به امارات سفر و با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد و از تعدادی از کشورهای خاورمیانه از جمله امارات در راستای اختلافاتشان با قطر حمایت کرد.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که بن زاید در ماه دسامبر در دوره انتقالی ریاست جمهوری آمریکا، با بنن، جارد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ، مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در برج ترامپ در نیویورک دیدار کرد که این دیدار جنجال زیادی به راه انداخت، زیرا امارات برخلاف پروتکل‌های مرسوم به دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا درخصوص این سفر خبر نداده بود.

از سوی دیگر، این گزارش اشاره به این امر دارد که امارات در برگزاری نشست بین اریک برنس، دوست بنن و موسس شرکت امنیتی "بلک واتر" با یک فرد روس نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نقش داشته است که این نشست به منظور تلاش برای باز کردن کانال محرمانه بین ترامپ و پوتین صورت گرفت.

همزمان با انتشار این گزارش، بنن در کنفرانسی در واشنگتن شرکت کرد که کمیته "هادسون" تحت عنوان "مقابله با افراطی‌گری خشونت‌آمیز، قطر، ایران و اخوان المسلمین" آن را برگزار کرده بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما